پرورش سنبل در خانه
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

پرورش سنبل در خانه

پرورش سنبل

گل سنبل از آن دسته گل‌هایی است که کمتر به عنوان گیاهی آپارتمانی به آن نگاه شده، ولی قابلیت این را دارد که به آسانی و حتی در فصول سرد در خانه پرورش بیابد.
از کجا بخرید
مراکز باغداری انواع زیادی از پیازهای گل را که رنگ‌های متنوعی دارند و به طور خاصی پرورش یافته‌اند، انبار می‌کنند. این پیاز‌ها ۱۰ هفته پس از کاشت گل می‌دهند.
گل دادن سنبل‌ در زمانی غیر از فصل معمول
برای اینکه پیاز‌ها گل بدهند، باید از تکنیکی به نام «وادار کردن» استفاده کنید. برای این کار باید پیاز سنبل را که با گرما پرورانده شده‌اند و از پیازهای معمولی این گل گران‌تر می‌باشد، برای چندین هفته در مکانی تاریک قرار دهید تا جوانه‌های گل رشد کنند. برای درست کردن یک ظرف گل کاسه‌ شكل، با کاشتن ۳ پیاز سنبل به رنگ مشابه در گلدان‌های مجزا شروع کنید.
چگونه این کار را انجام دهید
یک گلدان ۸ سانتی متری را تقریبا تا دهانه از فیبر مرطوب پیاز گل پر کنید و سپس پیازی را با ملایمت در نیمه گلدان فرو کنید. اگر پوست حساسی دارید، وقتی در حال کاشتن پیاز‌ها هستید، دستکش بپوشید، چون کریستال (پرز)‌های ریز و سوزن مانندی آزاد می‌کنند که می‌تواند پوست را اذیت کند. تقریباً برای ۱۰ هفته گلدان‌ها را در یک مکان تاریک و سرد مثل گاراژ یا انبار قرار دهید تا ریشه‌ها رشد کنند. اگر بیش از یک گونه را پرورش می‌دهید، برای اجتناب از در هم شدن آن‌ها با هم، نام یا رنگ آن‌ها را روی گلدان بنویسید. پیاز‌ها را به طور منظم بررسی کنید و اگر کمپوست به نظر خشک می‌رسد، به آن آب بدهید. وقتی جوانه‌ها ظاهر شدند، صبر کنید تا ارتفاع آن‌ها حدوداً به ۵ سانتی متر برسد و سپس ۳ گلدان را در یک ظرف کاسه شکل ۱۸ سانتی متری قرار دهید. فواصل آن را با کمپوست پر کنید‌ و آن را در مکانی روشن قرار دهید تا گل دهد.
توجه و مراقبت در مرحله بعدی
کمپوست را مرطوب نگه دارید. پیاز‌ها بعد از گل دادن می‌میرند و بهترین کار این است که از گیاه جدا شوند- می‌توانید آن‌ها را به کمپوست خود اضافه کنید ولی مطمئن شوید که به خوبی ریزشان کرده‌اید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, :: 1:24 ::  نويسنده : فریبا