در خانه فلافل بپزید
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

در خانه فلافل بپزید

معمولا افراد برای صرف غذاهایی مثل فلافل مجبورند به اغذیه فروشیها و كافی شاپها و ساندویچ فروشیها بروند. اگر از غذاهایی كه در بیرون تهیه میشود خوشتان نمیآید و دوست دارید آنها را با اطمینان بیشتر در خانه آماده و سرو كنید، این مطلب برای شما تهیه شده.

  فلافل خوزستانی

مواد لازم:

نخود خیس شده:250 گرم

پیاز: یك عدد بزرگ

سیر: 3 حبه

رب گوجه فرنگی: یك قاشق مرباخوری

سیب زمینی آب پز: 1 عدد كوچك

ادویه كاری: 2 قاشق چایخوری

فلفل و نمك و زردچوبه: به میزان دلخواه

طرز تهیه:

نخود را تا حدی كه اندكی زبر باقی بماند چرخ كنید. پیاز و سیر چرخ‌كرده به آن بیافزایید. سیب زمینی رنده شده، رب گوجه و سپس بقیه مواد را به آن اضافه كنید و خوب ورز دهید. پیش از آن كه فلافل را سرخ كنید، مقدار كمی آب به مواد بزنید تا هم مایه نرم شود و هم فلافل سرخ‌شده، تُرد. از ظرفی كوچك و گود برای سرخ كردن فلافل استفاده كنید و اجاق را روی شعله كم بگذارید تا فلافلها مغز پخت شوند.

به یاد داشته باشید كه به مایه فلافل تخم مرغ اضافه نكنید زیرا طعم واقعی فلافل را از بین میبرد و مانند كتلت خواهد شد. همچنین بسته به میلتان، هر قدر فلفل بیشتری استفاده كنید، فلافل خوشمزه‌تری خواهید خورد.

 

دستور پخت سس فلافل:

یك سیب‌زمینی آبپز را خوب له كنید. آن را با مقداری رب گوجه، فلفل و نمك در آب حل كرده، همه را طوری بپزید تا نهایتاً مایه‌ای كمابیش غلیظ به دست آید.

فلافل بندری

مواد لازم:

تخم مرغ: 1 عدد

سیب زمینی: 1 عدد

نخود: یك فنجان

فلفل: 1,4 قاشق سوپخوری

فلفل قرمز: به میزان دلخواه

روش تهیه:

به مدت دو روز بگذارید نخودها در آب خیس بخورد. در این مدت، آب را عوض كنید تا لیز نشود. سپس نخودها را با سیب زمینی چرخ كرده، نمك و فلفل قرمز را به آن اضافه كنید و همه آنها را خوب مخلوط كنید. بعد تخم‌مرغ را به آن اضافه كرده و باز هم مخلوط كنید تا به شكل خمیر درآید. آن را به صورت گرد گرد در آورده، در روغن سرخ كنید.

 

فلافل معمولی

مواد لازم:

نخود: ۵۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ تا ۴ عدد

گشنیز: ۲۵۰ گرم

زیره كوبیده: ۱ قاشق سوپخوری

فلفل قرمز كوبیده: ۱ قاشق چایخوری

آرد گندم: ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری

آبلیمو: ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری

نمك: به قدر كافی

طرز تهیه:

نخود از قبل خیس‌خورده را بپزید. وقتی نخودها كاملاً پخت، در حالی كه هنوز گرم است، آن را چرخ كنید تا مانند پوره نرم و لطیف شود. گشنیزها را تمیز كرده، بشویید و در صافی بریزید. وقتی آب گشنیز كشیده شد آن را ریز خرد كنید. تخم‌مرغ‌ها را با زیره و كمی نمك و فلفل قرمز یا فلفل سیاه داخل پوره نخود بریزید (در صورت استفاده از فلفل سیاه، یك مقدار كمتر از قاشق چایخوری زعفران را نیز در كمی آبجوش حل كرده به آن اضافه كنید) و مایه را خوب مخلوط كنید.

بعد گشنیز را ریخته، به هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. مقداری روغن مایع را در تابه بریزید و تا اندازه‌ای كه دود نكند، آن را داغ كنید. از مایه تهیه شده گلوله‌هایی به اندازه یك تخم‌مرغ بردارید و آنها را در آرد غلطانده، همه را با دست صاف و گرد كنید. باید دقت كنید كه سطح گلوله ها كاملاً صاف شود. سپس آنها را در روغن بیندازید. حرارت را ملایم كنید و وقتی یك طرف طلایی شد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود.

فلافل عربی (اصل)

مواد لازم:

باقلای خشك: 380 گرم

نخود: 380 گرم

سیر كوبیده: 2 حبه درشت

پیاز خرد شده به صورت ریز: 1

پیازچه خرد شده به صورت ریز: 4 عدد بزرگ

فلفل سبز قلمی تند

بكینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

آرد: 3 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: یك فنجان

پودر تخم جعفری خرد شده: یك قاشق مرباخوری

پودر تخم گشنیز: 5/1 قاشق مرباخوری

پودر زیره سبز: به اندازه لازم

نمك و فلفل: به اندازه لازم

طرز تهیه:

باقلا و نخود را از قبل خیس كنید. سپس آنها را پوست كرده، با گوشتكوب یا خردكن برقی به طور كامل خرد كنید. سیر، پیاز، پیازچه و بقیه مواد را اضافه كرده، دوباره مواد را له كنید تا نرم شود. یك ساعت بعد، گلوله‌هایی به اندازه گردو از مخلوط این مواد بردارید و به صورت شامی‌های گرد درآورید. آنها را در سینی بچینید و بگذارید یك ربع دیگر بماند. پس از این مدت، گلوله‌های مواد را در روغن فراوان سرخ كنید تا طلایی شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:, :: 1:48 ::  نويسنده : فریبا