شیرینی گردویی(اسکار)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد





شیرینی گردویی(اسکار)

 

و حالا

 

کره 1 پیمانه (150گرم)

زرده تخم مرغ 2 عدد

پودر قند نصف پیمانه (100 گرم)

آرد تقریبا 300 گرم

سفیده تخم مرغ 2عدد

پودر هل سبز نصف قاشق چای خوری

گردوی نگینی شده 2 پیمانه

پودر قند و پسته برای تزئین

یه کمی هم  حوصله

 

و اما طرز تهیه:

اول کره و پودر قند رو با همزن حسابی بزنین تا کره سبک شه  بعد زرده هارو دونه دونه اضافه کنین وخوب هم بزنین، حالا آرد و هل رو که با هم مخلوط کردین به مواد کم کم اضافه کنین، اندازه آرد به اندازه تخم مرغتون بستگی داره باید کم کم  اضافه کنین تا خمیر لطیفی بدست بیاد (اگه آردتون کم باشه شیرینی تون موقع پخت وا میره)،حالا از اینجا به بعد باید کمی حوصله به خرج بدین و از خمیر به اندازه یه گردوی کوچولو بردارین و توی سفیده تخم مرغ  که از قبل یه کمی زدینش بغلطونین و بعدش هم توی گردوی خرد شده بزنین و روی کاغذ روغنی بچینین، اگه مثل من توی کاغذهای کوچولو بذارینشون خوشگلتر هم میشه، این شیرینی باید به مدت 18 الی 20 دقیقه توی فرc 180ْ طبقه وسط بمونه، دیگه تزئینش با خودتون.

من این شیرینی خوشمزه رو شب یلدا درست کردم که خیلی هم طرفدار پیدا کرد پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنین. مژه

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, :: 1:5 ::  نويسنده : فریبا