عمو پورنگ و آشپزی حرفه‌ای/ عاشق غذاهای گیلانی هستم
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 


عمو پورنگ و آشپزی حرفه‌ای/ عاشق غذاهای گیلانی هستم


عموپورنگ می‌گوید: من عاشق آشپزی هستم و اگر آشپز می‌شدم، حتما آشپز بسیار ماهری می‌شدم.

لقمه: آنچه در ادامه خواهید خواند گفتگویی با داریوش فرضیایی در مورد آشپزی و تغذیه است.
 
در آشپزی سلیقه خیلی مهم است كه فكر كنم من دارم. پورنگ در مورد غذاهای گیلانی مادرش می‌گوید: «من عاشق غذاهای شمالی مادرم هستم، میرزاقاسمی و خورش باقالی (باقلا قاتوق) مادرم شاهكار است، زیتون پرورده‌هایی هم كه درست می‌كند بسیار عالی می‌شود. راستی پلوكباب‌هایش هم خیلی خوشمزه است.» ضمن این‌كه تزیین غذای سفره شمالی‌ها را هم خیلی دوست دارم، چون سفره بی‌ریایی دارند. شمالی‌ها به خصوص گیلانی‌ها، سفره بسیار منحصر به فرد و ویژه‌ای تدارك می‌بینند (گفتنی است پدر داریوش فرضیایی از اهالی آذربایجان و مادرش از اهالی گیلان است). عمو پورنگ در مورد غذایی كه خیلی ماهرانه می‌پزد، می‌گوید: «نه این‌كه غذا بلد نیستم درست كنم، نه، بلدم. اما استاد پخت ماكارونی هستم و آن را بسیار خوشمزه درست می‌كنم.»
 
سبزی بخورید
 
به بچه‌ها سفارش می‌كنم كه در سبد روزانه غذایی خود، به هیچ عنوان لبنیات و سبزیجات را فراموش نكنند، صبح‌ها حتما شیر بخورند تا كلسیم بدن‌شان تامین شود، ماست یادشان نرود تا از بدنشان میكروب‌زدایی شود. نوشابه زیاد نخورند، دوغ هم بخورند. به مامان خانوما هم می‌گم كه حتما از كودكی، فرزندانشان را به خوردن سبزی و ماست عادت بدهند.»
 
تناسب اندام
 
داریوش فرضیایی، از تناسب اندام خوبی بهره‌مند است، او می‌گوید: «چی بشود كه خیلی غذا بخورم، معمولا جلوی خودم را می‌گیرم، در واقع زیاد غذا نمی‌خورم، از طرفی فعالیتم هم زیاد است و صد البته، نرمش هم در زندگی روزانه من جای دارد. اما یك چیزی بگویم، وقتی كه غذای رشتی جلوی من می‌گذارند، دیگر نمی‌توانم جلوی خودم را بگیرم.» امیرمحمد می‌گوید: «من عاشق دست‌پخت مادر عموپورنگ هستم، غذاهای رشتی كه درست می‌كند آنقدر خوشمزه است كه باید مرا به زور از روی سفره بلند ‌كنند.»
 
فقط قورمه‌سبزی
 
امیرمحمد با اون لهجه شیرینش دستی به شكمش می‌كشد و می‌گوید: «جدیدا چاق شدم، خیلی‌ها به من می‌گویند كه چاق شدی، به این خاطر است كه من به خیلی از غذاها علاقه دارم»، همچنین امیرمحمد می‌گوید: «در صدر جدول غذاها قورمه سبزی را دوست دارم. بعدش هم، همه غذاها را دوست دارم.»
 
سفارش عمو پورنگ
 
من بارها در برنامه‌هایم اشاره كردم كه از همین سنین به خوردن غذاهای سالم رو بیاورید، به خصوص شیر. این بدن ما از كودكی چارچوبش درست خواهد شد و شیر باعث می‌شود استخوان‌ها محكم شده و وقتی سن‌ بالا رفت دچار پا درد و از این جور مشكلات نشوید. به مامان‌ها هم سفارش می‌‌كنم در فصل سرما، از درست كردن سوپ‌های خوشمزه و مقوی به راحتی نگذرند، حواسشــــان به صبحانه بچه‌ها باشد و حتما بچه‌ها را بعد از خوردن صبحانه به مدرسه بفرستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 21:21 ::  نويسنده : فریبا