شیش انداز (گیلانی)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

این غذای اصیل گیلانی منو به شدت یاد مامان بزرگ خدابیامرزم میندازه... به عشق خودش بعد از سالها اینو درست کردم و واقعا لذت بردیم... خدا رحمتت کنه مامانی عزیزم

 

مواد لازم:

گردوی آسیاب شده: 300 گرم

بادمجان قلمی: 5 تا متوسط

رب انار: 1 ق غذاخوری

پیاز: 1 دونه متوسط

رب آلوچه: 1 ق مرباخوری (قابل حذف)

رب گوجه: نصف قاشق مرباخوری (قابل حذف)

نمک، زرچوبه، گلپر

طرز پخت:

بامجونهایی انتخاب کنین که تخم نداشته باشن ترجیحا. اونها رو بعد از پوست کندن به مکعب های متوسط خرد کردم و نمک زدم و گذاشتم کنار..مغزگردو، رب ها ( می تونین فقط رب انار بریزین) با کمی نمک و زرچوبه و 2 لیوان آب ریختم توی گمج و روی حرارت خیلی ملایم گذاشتم..مثل فسنجون، هر از گاهی آب سرد می ریزیم (یا چند تکه یخ میندازیم) توش تا روغن گردو دربیاد

پیاز رو ریز کردم و با 2 قاشق روغن سرخ کردم کمی همراه با زرچوبه و نمک ... نهایتش 4 ق پیاز داغ لازم داریم. بادمجونها رو شستم و خشک کردم و توی همون روغن کم (من 2 قاشق روغن زیتون ریختم)، تفت دادم تاطلایی و سبک بشه.

گردو که به روغن افتاد و آبش اندازه بود، بادمجونها رو با پیازداغ توش ریختم و گذاشتم آروم آروم خورش جابیفته...سر آخر هم کمی گلپر زدم

این خورش خیلی خیلی خوشمزه ست

حداقل به ذائقه ما که اینطوره

همسر و بچه هام اما خیلی خوششون اومد ...

امیدوارم شما هم دوست داشته باشین ... نوش جون

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 21:26 ::  نويسنده : فریبا