ته انداز مرغ و بادنجان
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

خب اینم یه غذای قدیمی بوشهر...گیر دادم به جنوب عزیزمون!! من این غذا رو از فریبا یاد گرفتم که عزیزمه..می گفت این غذا از غذاهای خیلی قدیمی بوشهره و در اصل ترکیب دو تا غذای بوشهری می شه...ظاهرا بوشهری های گل "ته انداز مرغ" و "ته انداز بادنجون" دارن...که ما از ترکیب این دو تا رسیدیم به این غذای خوشمزه...عاشقان بادمجان بسم ا...

مواد لازم:

برنج

بادنجان

ران مرغ

پیاز

فلفل دلمه، برگ بو،چوب دارچین، لیمو عمانی

نمک و فلفل ، پودر لیمو عمانی و زعفران

طرز پخت:

برنج رو آبکش کردم..مرغ رو با یه پیاز و فلفل دلمه 4 قاچ شده و برگ بو و چوب دارچین گذاشتم با در باز تا جوش کنه..بعد کف روش رو گرفتم و  و نمک و فلفل قرمز و لیمو عمانی و زعفران زدم و گذاشتم کمی بپزه...(نیم پز بشه و کمی آب داشته باشه)

بادمجان ها رو از طول به دو قسمت نصف کردم و نمک زدم وکنار گذاشتم..بعد شستم و خشک کردم و یه طرفش توی روغن خیلی کم، فقط در حدی که نرم بشه و خیلی کم طلایی بشه و طرف دیگه شو یکم بیشتر سرخ کردم.

بعد از آبکش کردن برنج، کف دیگ رو روغن ریختم و مرغ و بادمجون ها رو یه در میان به شکل گل چیدم...بادمجونها رو از طرفی که کمتر سرخ کردیم می چینیم...بعد هم برنج آبکش شده رو روشون می ریزیم

و می ذاریم دم بکشه ..(من بعد از بلند شدن بخار برنج، اون آب مرغ رو روی برنجم دادم) و بعد هم توی دیس برمی گردونیم ... کلا عکسام خیلی تیره شدن...نمی دونم چرا ...

سه تا نکته رو هم بگم:

1- مرغ رو بهتره که پوستش رو نکَنین و با پوست کف ظرف بذارین که من این کارو نکردم البته اما پوست مثل حفاظ عمل می کنه و گوشتش رو خشک نمی کنه.

2- به نظرم بادمجون ها رو فقط از یه طرف سرخ کنین و از طرف دیگه توی دیگ بچینین.

3- می شه هم مرغ و هم بادمجون رو خام گذاشت..فقط برنج رو باید یکم دون تر و زنده تر برداشت تا زمان دم کشیدنش با پخت مرغ و بادنجون یکی بشه...طبیعتا تو این حالت، مرغ ها رو قبلش با ادویه مزه دار کنین (نمک،فلفل قرمز، زعفران، گرد لیمو)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 21:26 ::  نويسنده : فریبا