حلیم بادنجان
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




یعنی کسی هست این غذا رو دوست نداشته باشه ؟ من که عاشقشم ...همیشه با عدس درست می کردم این بار با لوبیا سفید ..بازم خوششششمزه بود

مواد لازم برای 3، 4 نفر:

بادمجان: 8 تا متوسط

لوبیا سفید: 1 پیمونه

گوشت گردن گوسفندی (من نداشتم گوشت معمولی ریختم): 400 گرم

پیاز بزرگ : 2 تا

سیر : 3 حبه

کشک

نمک و فلفل

نعناع داغ

طرز پخت:

پیاز رو خلال کردم و سرخ کردم با روغن و زرچوبه تا یه پیاز داغ خوشگل و حسابی داشته باشم

لوبیا رو از شب قبل خیس کردم و چندبار آبش رو عوض کردم ... گوشت رو با پیاز و یه چوب دارچین گذاشتم بپزه.می تونین توی زودپز هم بریزین تا خوب پخته و له بشه...لوبیا رو هم گذاشتم جدا بپزه .. وسطای پختشون دو تا رو باهم قاطی کردم با 2 قاشق پیاز داغ و نمک و فلفل زدم ..

بادمجان ها رو نمک زدم و کنار گذاشتم تا تلخیش بره..خشک کردم و توی تابه دورو سرخش کردم..می بینین کم روغن گرفته و چرب و چیلی نشده

چوب دارچین و پیاز درسته رو از گوشت و لوبیا درآوردم و مواد رو خوب له کردم

بعد از اینکه همه موادمون خوب خوب خوب پختن همه رو با هم قاطی کردم و نمک و فلفل زدم ..یعنی همه موادمون از گوشت و لوبیا باید خوووووووووووب نرم و پخته بشن

اگه لازم بود آب کمی بریزین توش...با گوشتکوب مواد رو می کوبیم ... دیدم خیلی ها می ریزن توی خردکن یا با گوشتکوب برقی می کوبن...من دوست ندارم اونجوری...خب حلیم بادمجون و کشک و بادمجون باید کشدار و ریش ریش باشه گوشت و بادمجونش نه که نه له و لورده بشه

سیرداغ هم درست کردم و یکم توش ریختم همراه با کشک .. هم زدم و گذاشتم خوب جا بیفته..مرتب هم بزنیم تا ته نگیره یه وقت..مواد باید همگن باشه و یکنواخت و کشداااااااااار

نعناع داغ هم درست کردم و وقتی حلیم خوب آماده شد و جا افتاد توی ظرف ریختم و با کشک و نعناع داغ و گردو خرد شده و پیاز داغ تزیین کردم..این تزیین رو خیلی وقت پیش توی وب تستر جونی ها دیده بودم که توی لینکهام هستن ..البته مال من به خوشگلی آش اونا نشد..ولی بازم دوست داشتم .. کشک رو توی قیف یه بار مصرف ریختم و سرش رو بریدم و .. بقیه شو ببینین دیگه !!

بعدم با خلال روشون کشیدم .. وسطش هم معلومه دیگه بازم کشک و گردوی خرد شده و پیازداغ ریختم و والسلام

با نون و سبزی خوردن و دوغ محلی یه غذای خوشمزه و اصیل ایرانی نوش جان کردیم

ما برای ناهار خوردیم ... و همین مقداری که تو عکس شد برامون اندازه بود.

وای الانم باز دلم خواست و دهنم آب افتاد .. کلی تو خونه طرفدار داشت این غذا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : فریبا