کروکت برنج (شبه کوبه!!)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

خیلی خسته ام بچه ها....امروز کلی کار کردم...میخواستم فردا آپ کنم ...اما دلم نیومد...واسه دل خودم اینا رو میذارم ..والا میدونم چندان مشتری ندارم  بی خیاااااااااااااااال...بریم سراغ غذاااا

کروکت مرغ که می دونین چیه؟ این داداش کوچیکشه!! ملیتشم عربیه

مواد لازم:

برنچ : ۱ پیمانه

تخم مرغ : ۱ عدد

گوشت چرخ کرده : حدود ۷۵ گرم! (چیکار کنم خب...من چشمیم!)

پیاز : ۱ عدد

سیر: ۱ حبه

تخم مرغ پخته: ۱ عدد

جعفری خرد شده : ۱ ق غ

رب گوجه : ۲ ق غ

نمک، فلفل، پودر دارجین، زعفران

طرز تهیه:

برنج رو که از قبل خیس کردین پخته و نرمتر از پلو برش دارین. ( یه جورایی در حد کته) بعد تا داغه بریزین توی غذاساز و لهش کنین. یه دونه تخم مرغ، نمک و فلفل و زعفران بهش اضافه کنین و ورز بدین تا خوب حالت چسبندگی پیدا کنه.

 پیاز رو رنده کنین و در تابه ریخته با مقدار کم روغن تفت بدین...سیر رو هم ریز کرده بریزین توش . بعد هم گوشت رو به جمع دوستان اضافه کنین و تفت بدین تا آب گوشت کشیده بشه .. رب و ادویه ها رو بهش اضافه کنین و بازم تفتشون بدین...نصف  فنجون آب بریزین تا گوشت پخته بشه.... تو فاصله ای که مایه گوشتیتون آبش به خوردش بره تخم مرغ رو رنده ریز و جعفری ها رو هم خرد کنین و به مایه گوشتی که از روی گاز برداشتین اضافه کنین و خوب مخلوط کنین.. توی یه تابه کوچک و گود روغن بریزین و بذارین روی گاز. خب اون خمیر برنجی رو که تنهاش گذاشتین برین سراغش و کف دستتون رو آب بزنین و با کمال احترام یه گلوله ازش بردارین و توی دستتون بازش کنین و از مایه گوشت توش بریزین و آروم و با حوصله لول کنین . دقت کنین که لبه های خمیر خوب به هم بچسبه تا موادتون بیرون نزنه... بعد هم بذارین توی روغن داغ تا طلایی بشه.

(شانس ندارم که......میخواستم مرحله به مرحله عکس بذارم از این به بعد....دو تا که گرفتم شارژ دوربینم تموم شد .......این بار هم نشد....ایشالا از دفعه بعد)

خوشمزه است ............ نوش جووووووووونتون


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:53 ::  نويسنده : فریبا