قاشق طلایی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد







قاشق طلایی

با من همراه باشید در تجربیات آشپزی و شیرینی پزی

سلام دوستای گلم

ظهر آدینه به خیر

جاتون خالی دیشب تصمیم داشتم همبرگر درست کنم

چند تا دستور تو دفترم داشتم که از هرکدوم گلچین کردم و نتیجه چیزی شد که براتون میذارم و از نتیجه و طعم راضی بودیم.ایشالا امتحان کنید و راضی باشید.

 

در ادامه طرز تهیه سس مخصوص همبرگر هم براتون میذارم که واقعا با همبرگر خوشمزه است و برای ماکارانی و سوسیس و غذاهایی از این قبیل مناسبه.

مواد لازم برای 11 عدد همبرگر:

گوشت چرخکرده:350 گرم

پیاز:2 عدد

سویای خشک:1 پیمانه

فلفل دلمه ای بزرگ:2/1 عدد

قارچ:6-7 عدد

نمک – فلفل – ادویه – زردچوبه : به مقدار لازم

سماق : 1 قاشق سوپخوری

پودر نان : 2 – 3 قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

سویا را در آب ونمک خیس می کنیم.بعد از یک ربع در آبکش می ریزیم تا آب آن کاملا کشیده شود.سپس همه ی

مواد را در غذاساز خرد کرده و با ادویه ها ورز می دهیم و به اندازه نارنگی از مواد در دست یا روی نایلون باز کرده و در روغن سرخ می کنیم .

مواد لازم برای سس گوجه :

پیاز: 1عدد

فلفل دلمه ای : 2/1 عدد

گوجه فرنگی: 3عدد

رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری سر پر

نمک

طرز تهیه سس گوجه :

پیاز را نگینی کرده و سرخ می کنیم.وقتی طلایی شد گوجه فرنگی رنده شده و رب و فلفل دلمه ای و نمک را اضافه کرده و در قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا بجوشد.وقتی به روغن افتاد سس آماده سرو است.

نوش جان...

 

نوشته شده در جمعه هفدهم دی 1389ساعت 12:27 توسط مامان خونه| 36 نظر |

سلام عزیزان

عصرتون به خیر

تصمیم دارم فعلا غذاهایی که برای هانی جون پختم رو براتون بذارم چون هانی جون هم دستوراش رو میخواست.

دخترم خیلی اصرار داشت که به قول خودش یک غذای فانتزی هم حتما بپزیم که منم تازه دستور کاناپه بادمجان رو از سایت دوست خوبم    آشپزخونه ملل برداشته بودم(البته من به جای گوشت از مرغ استفاده کردم)  البته دخترم  آن را درست کرد . هم اردور زیبا و راحتی بود هم طعم خوبی داشت البته برای طرفداران بادمجان.

 

طرز تهیه:

بادمجان های تپل را حلقه کردم حدود یک سانتی متر که در آّب و نمک میذاریم تا تلخی آن گرفته شود.

وقتی بادمجان ها خشک شد آن ها را در پیرکسی که میخواستم سر سفره بیارم چیدم و  البته کف ظرف هم کمی با روغن مایع چرب کردم. یک حلقه نازک گوجه فرنگی روی بادمجان گذاشتم و بعد یک تکه فیله مرغ . بعد یک تکه فلفل دلمه ای و بعد پنیر پیتزا و روی آن هم نمک و فلفل زدم و به مدت نیم ساعت ۲۰۰ درجه سانتی گراد در فر گذاشتم.بعد نیم ساعت ۵ دقیقه هم گریل زدم تا روی آن خوش رنگ شود.

هم به عنوان اردور گزینه ی مناسبیه هم یک عصرونه ی ساده و کامل

نوش جان...

نوشته شده در پنجشنبه یازدهم آذر 1389ساعت 17:26 توسط مامان خونه| 11 نظر |

سلام دوستان عزیز

این دفعه با یک نوع پیراشکی گوشت در خدمتتونم که دستورش رو از سایت خوب ایده های زیبا(شاپرک جون)گرفتم و بی معطلی درست کردم.

خمیر خوبی داشت هم تو روغن پف کرد هم طعم خوبی داشت.

مواد لازم:

شیر 250 میلی لیتر

مایه خمیر یک قاشق غذاخوری

ماست یک قاشق غذاخوری

کره یا روغن مایع 4 قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

نمک یک قاشق چایخوری

تخم مرغ یک عدد

آرد به میزان لازم

طرز تهیه :

شیر را گرم می کنیم در واقع باید ولرم باشه خمیر مایه و شکر را بهش

اضافه و با یک قاشق  به هم میزنیم.

در یک ظرف دیگه تخم مرغ را میزنیم تا از حالت لختگی بیرون بیاد  تخم مرغ

و ماست و نمک و کره آب شده را به شیر اضافه می کنیم و به هم میزنیم

بعد به تدریج آرد را اضافه می کنیم تا یک خمیری بدست بیاد که کمی

چسبندگی داره و لطیفه این چسبندگی را با ورز دادن میگیریم به خمیر

استراحت میدیم تا حجمش دو برابر بشه.

بعد خمیر را باز میکنیم و با قالب یا لیوان دایره های کوچک میزنیم و مواد را داخلش میگذاریم و مثل نیم دایره میپیچیم.

من برای داخلش از :

گوشت چرخکرده-سوسیس-قارچ-فلفل دلمه ای رنگی - نمک فلفل و آویشن - رب - زعفران استفاده کردم.

 

نوشته شده در شنبه پانزدهم آبان 1389ساعت 23:3 توسط مامان خونه| 13 نظر |

سلام دوستای خوبم

خسته نباشید

بابت تاخیرم برای آپ کردن معذرت می خوام

یا مهمونی بودیم یا مهمون داشتیم

تو این پست هم میخوام دستور کروکت سیب زمینی را بگذارم که تو مهمونیم درست کردم و مهمونای عزیزم خوششون اومد و خستگیم در رفت...

قبلا هم یک بار درست کرده بودم برای خودمون به عنوان غذای اصلی اما برای مهمونی افطاری دو تا دیس کنار غذای اصلی درست کردم

مواد لازم:

سیب زمینی پخته..........................800 گرم

عصاره گوشت..................................2عدد

جعفری.............................................6قاشق سوپخوری

تخم مرغ.........................................2 عدد

پنیر پیتزا رنده شده......................1 بسته(من از پنیر پروسس رنده شده شیرآوران مخصوص پیتزا استفاده کردم)

نمک ، فلفل ، پودر سیر ، کاری ، زعفران.......به مقدار لازم

پودر سوخاری ...........................به مقدار لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را پخته و رنده می کنیم.

عصاره گوشت را پودر کرده و به همراه تخم مرغها و جعفری و پنیر پیتزا و ادویه جات به سیب زمینی اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا خمیر یکدستی بشود.

از مواد بر میداریم و لوله میکنیم و در پودر سوخاری می غلتانیم و در روغن داغ سرخ میکنیم

به همین راحتی....نوش جان

*800 گرم سیب زمینی 20 عدد کروکت می دهد.

*چون ازعصاره گوشت استفاده میکنیم اگر لازم شد نمک میزنیم.

نوشته شده در یکشنبه هفتم شهریور 1389ساعت 0:54 توسط مامان خونه| آرشيو نظرات |

سلام به شما خانم های خانه دار و عزیز

خسته نباشید

ممنون از لطف هایی که به من داشتید

در اولین فرصت دوستان عزیز رو لینک می کنم،معذرت من رو بابت تاخیر پذیرا باشید.

چند وقت پیش از سایت آشپزیwww.ashpazi.blogfa.com دستور یک نوع خمیر پیراشکی رو گرفته بودم که چند روز پیش  فرصت شد تا درست کنم و راضی بودم.(ممنون تیلا جون)

سری اول که درست کردم مثل دستوری که تو سایت آشپزی بود پیچیدم که خیلی خوشگل شد( خمیر را پهن می کنیم بعد ۴ گوش های ۱۰ در ۱۰ می بریم،مواد را داخلش می گذاریم و پنیر پیتزا روی آن می گذاریم بعد دو گوشه ی ضربدری روبه روی هم را میاریم روی هم). 

از مواد میانی اضافه اومد و روز بعدش خمیر رو به شکل تارت در آوردم و داخلش را با مواد پر کردم و روی آن را پنیر پیتزا ریختم.

این خمیر هم طعم خوبی داشت هم ترد بود و مهمتر از اینها اینکه زمان زیادی برای درست کردنش و استراحتش نیاز نبود

این دستور یک خمیر پایه است که میشه به شکلهای مختلف اون رو پیچید و داخل اون رو با مواد دلخواه مثل سوسیس و قارچ و فلفل دلمه ای یا گوشت چرخکرده یا هر چیز دلخواه دیگر پر کرد.

مواد لازم:

آرد..........................................300 گرم

کره آب شده...........................80 گرم

بکینگ پودر..........................20گرم

نمک......................................یک قاشق چایخوری

ماست....................................160 گرم

شکر......................................20 گرم

طرز تهیه:

اول کره را آب کرده و بعد ماست رو با چنگال کمی می زنیم و به کره اضافه می کنیم.

آرد رو الک کرده و بقیه مواد خشک را به آن اضافه می کنیم.

بعد ماست و کره را بهشون اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا خمیر یکدستی بدست بیاد.

5 دقیقه بهش استراحت داده و بعد به شکل دلخواه می پیچیم و روی مواد میانی هم پنیر پیتزا می ریزیم و روی خمیر را هم زرده تخم مرغ یا شیر و زعفران مالیده و روی آن را کنجد می پاشیم.

در فر 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می پزیم و چند دقیقه هم فر را در حالت گریل قرار می دهیم تا روی پیراشکی ها خوشرنگ شود.

*این مقدار خمیر 20 تا پیراشکی شد.

*برای درست کردن تارت ها نصف مقدار خمیر را درست کردم که 9 تا تارت بهم داد.

نوش جان...

نوشته شده در دوشنبه یکم شهریور 1389ساعت 23:47 توسط مامان خونه| آرشيو نظرات |

 

سلام دوستان خوبم

طاعاتتان قبول

این دفعه می خوام طرز تهیه یک نوع غذا رو در اختیارتون بذارم که خیلی لذیذ و راحته و ما که مشتریش شدیم...

مواد لازم:

سینه مرغ چرخکرده خام...................1 عدد

ریحان ، جعفری ، گشنیز...................بسته به ذائقه به میزان لازم

قارچ و فلفل دلمه ای ریز شده.............به میزان دلخواه

نمک ، فلفل ، پودر سیر....................به میزان لازم

کنجد...........................................به میزان لازم

نان تست.....................................یک بسته بزرگ

روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه:

سینه مرغ را میکس می کنیم و با بقیه مواد مخلوط می کنیم.

دور نان تست را می گیریم که موقع سرخ کردن سفت نشود.

مواد را که به صورت خمیر در آمده است روی نان تست می مالیم و از همان طرفی که نان مواد دارد درون کنجد می زنیم تا کنجد به خمیربچسبد و باز از همان طرف در روغن داغ داخل ماهیتابه سرخ می کنیم و بعد طرف دیگرش را هم سرخ می کنیم و بعد از آماده شدن به صورت مثلث برش می زنیم و با سس خردل یا قرمز یا مایونز بسته به سلیقه سرو می کنید.

چون مرغ در این غذا خامه و احتیاج به زمان داره برای پخته شدن.ولی چون کنجد داره نمیسوزه و با خیال راحت بگذارید تا مرغتون بپزه.

غذای واقعا خوش طعمیه و هم به عنوان غذا مقویه وچون کنجد داره موقع امتحان بچه ها برای هوششون مفیده و هم به عنوان اردور خوش طعم و شیکه.

به امتحانش می ارزه،برای افطار هم خوبه چون هم سبکه هم مقوی.

خودم که دهنم آب افتاد

نوشته شده در شنبه سی ام مرداد 1389ساعت 15:48 توسط مامان خونه| آرشيو نظرات |


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : فریبا