بشقاب داغ داغ داغ !
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد






نون و پنیر

بیایید از آشپزی کردن لذت ببریم

این غذا مناسب مهمونی های خودمونی و جشن تولد هاست ، خوشمزه است و سریع آماده می شه ،اولین بار دوست خوبم دنیا انرو درست کرد و من دستورش رو با کمی تغییر خدمتتون تقدیم می کنم ....

 

مواد لازم: (برای 6 تا 8 نفر)

 

سیب زمینی متوسط   3 عدد

سوسیس  400 گرم

ذرت  1 پیمانه 

فلفل دلمه ای بزرگ  1 عدد

قارچ   8 عدد متوسط

گوجه فرنگی متوسط  2 عدد

رب گوجه فرنگی  2 ق غ 

پنیر موزارلا   200 گرم

روغن مایع  2 ق غ 

آویشن و نمک و فلفل به میزان لازم 

چاشنی آبلیمو در صورت دلخواه  2 ق غ 

سس کچاب  1/2 پیمانه 

 

طرز تهیه:

 

1.سیب زمینی ها رو پوست کنده و خرد کنید ،سپس داخل یک قابلمه به روش ماکارونی بپزید وانرو داخل  آ بکش بریزید. (این روش سریع  پخت سیب زمینی است).

2.قارچ ها رو خرد کنید و سپس با روغن مایع یک سر تفت سریع با شعله بلند بدین.(اینکار از آب انداختن قارچ ها جلوگیری می کند).

3.گوجه ها رو رنده کنید و یا داخل غذاساز بریزید و سپس روی حرارت بذارین و رب رو اضافه کنید ، سوسیس ها رو حبه ای خرد و به به سپس به سس  اضافه کنید و پخت رو تا کشیده شدن آب سس گوجه ادامه دهید.

3.سیب زمینی ها رو نگینی خرد کنید و به قارچ و سوسیس اضافه کنید و سپس فلفل دلمه ای خرد شده و ذرت وسس کچاب و  چاشنی و ادویه و نمک و فلفل رو اضافه و مخلوط نمایید .

4. مواد رو به یک پیرکس اضافه کنید و روی آن پنیر پیتزا بدهید و داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت تا سه ربع قرار دهید ، تا زمانیکه پنیر طلائی شود.       نوش جان .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکته بسیار مهم : دوست های خوبم اگر برای یک مهمونی قصد دارید چند جور غذای فانتزی رو هم زمان درست کنید باید دقت کنید که دقیقا از یک چاشنی مثل آویشن برای همه یا یک ماده غذائی مشترک مثل ذرت استفاده نکنید در غیر اینصورت طعم تمام غذاها یکجور خواهد شد.

 

دوستان خوبم ، خالی از لطف ندیدم که بگم اول آبان امسال این وبلاگ یکساله شد ! این وبلاگ رو به پیشنهاد دختر عمه عزیزم باز کردم و روزهای اول هزاران دغدغه داشتم که آیا موفق می شم یا نه؟ و آیا با استقبال مواجه می شه؟ تقریبا هر روز وسواس گونه تعداد بازدید ها رو چک می کردم ،اما الان مدتی است این دغدغه رو پشت سر گذاشتم و  به خودم می گم کار روی  این وبلاگ ارزش زحمتش رو داره حتی اگر فقط یک نفر رو خوشحال کنه و اون یک نفر خودت باشی ، از اینکه مطالب این وبلاگ رو دنبال می کنید ازتون ممنونم .

 

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه یازدهم آبان 1391ساعت 21:0 توسط پرند| 4 نظر |

حتما برای تهیه رولت گوشت دستورهای زیادی رو تا حالا دیدین و با این وجود مثل کاری که من در گذشته می کردم از درست کردنش طفره می رفتین !  من سعی می کنم در اینجا دستور تهیه انرو به ساده ترین روش بیان کنم .... 

مواد لازم: (برای 8 نفر)

گوشت چرخ کرده گوساله 200گرم +گوشت چرخ کرده گوسفندی 200 گرم = 400 گرم گوشت چرخ کرده

تخم مرغ 2 عدد

هویج درسته (آب پز شده ) 2 عدد

پودر نان خشک (ترجیحا نان باگت) 1 پیمانه

شوید خشک   3 ق غ

پیاز متوسط  1 عدد

شیر 1/2 پیمانه

سیر 2حبه

نمک و فلفل  به میزان لازم

سس رولت (رب 3 ق غ +کره 50 گرم+آبلیمو 2 ق غ + سیر 2 حبه+ آب 2 پیمانه)

 

طرز تهیه:

1.پودر نان و شیر رو با هم مخلوط کنید تا پودر نان نرم شود.

2.پیاز رو رنده کنید و خوب فشار دهید تا آبش گرفته شود و سپس تفاله پیاز رو با گوشت و نمک و فلفل و پودر نان خیس خورده وتخم مرغ و سیر و شوید خشک خوب مخلوط کرده و ورز می دهیم یا اینکه داخل غذاساز بریزین وبه مدت چند دقیقه اجازه دهید مواد خوب با هم مخلوط شن.

3.گوشت رو روی یک کاغذ روغنی آرد پاشی شده یا یک پلاستیک فریزر مطابق عکس به شکل یک مستطیل پهن کنید، اگر از نایلون فریزر استفاده می کنید ، قبل از پهن کردن گوشت یک سفیده تخم مرغ رو خوب بزنید و روی نایلون پخش کنید و سپس گوشت رو روی نایلون پهن کنید.(به شکل مستطیلی به قطر 1 سانت).

4.هویج پخته شده رو به فاصله دو سانت از لبه در امتداد رولت قرار دهید و سپس به کمک کاغذ روغنی یا نایلون گوشت رو با آرامی به شکل رولت لوله کنید .

5. در یک ماهیتابه تفلون روغن بریزن تا گرم شود ،سپس رولت رو به کمک کاغذ به آن منتقل کنیدو کاغذ رو با احتیاط ازش جدا کنید واجازه دهید به آرامی سرخ شود و به هیج وجه سعی نکنید رولت رو زیر و رو کنید تا اون طرفش هم سرخ شود!!!!!!!!!!!!!! این تفاوت دستور من با بقیه دستورهاست.دوستان در این مرحله اگر اقدام به زیر و رو کردن رولت نماید ، از هم خواهد پاشید.

6.بعد 10 دقیقه، روی ماهیتابه فویل بکشید وانرو به طبقه وسط فر با دمای 180 درجه منتقل کنید و 20 دقیقه زمان پخت دهید ، حالا سس رب رو اضافه کنید و فویل رو بردارید و مجددا زمان پخت دهید تا زمانیکه سس غلیظ شود ،بعد برداشتن فویل می تونید رولت رو زیر و رو کنید و مطمئن باشید که از هم نخواهد پاشید.

7. رولت رو با چاقو برقی یا چاقوی دنده ای برش دهید و سس رو روش بدین و سر کنید.

 

نکات:

1. استفاده از گوشت گوساله که کم چرب است سبب استحکام بافت رولت می شود و استفاده از گوشت گوسفند که چرب و لطیف است باعث نرمی و خوشمزگی رولت است. معمولا برای غذاهایی مثل کوفته و کتلت هم باید از مخلوط گوشت استفاده کرد تا در عین لطافت و طعم خوب مواد از هم نپاشند.

2.می توان در این بافت رولت از سبزیجات معطر مثل :کرفس و فلفل دلمه ای  هم استفاده کنید اما حتما باید ابتدا اونها رو در مخلوط کن خرد کنید و سپس آب اضافی انرو بگیرید.

3.برای راحتی کار می تونید به جای یک رولت بزرگ ، دو تا رولت کوچک درست کنید ، اینطوری جا به جا کردن رولت به مراتب راحت تر است و امکان از هم پاشیدن رولت به صفر می رسد.

4. به عنوان چاشنی می توانید در سس رب از زعفرون یا دارچین هم استفاده کنید.

5. تمام مراحل پخت رو می شود روی گاز انجام داد. اما پخت با فر بهترست زیرا سبب مغز پخت شدن رولت می شود .

6. لای رولت می تونید مواد مختلفی  مثل گردو، زرشک، تخم مرغ آب پز یا برش های فلفل دلمه ای و...بذارین و انرو بپیچید ، اما من هویج پخته رو ترجیحا انتخاب کردم تا نقطه اتکای خوبی برای پیچیدن رولت باشد و بعد از برش شکل رولت زیباتر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه هشتم تیر 1391ساعت 13:40 توسط پرند| 3 نظر |

دوستای خوبم سلام .امروز با آموزش یک ساندویج خوشمزه در خدمتتونم . شاید به خاطر مشغله دیرتر از سابق براتون پست بذارم ،اما به یادتونم و از کلی کار جدید براتون عکس گرفتم که به مرور  به همراه دستورشون اینجا می ذارم . 

 

مواد لازم: (25 تا ساندویج )

نان باگت سایز ساندویج یک نفره   4 عدد

مایه گوشتی ماکارونی  شامل (گوشت چرخی ، پیاز داغ ، فلفل دلمه ای ؛ قارچ و....)  2پیمانه

سیب زمینی آب پز  رنده شده متوسط   1 عدد

تخم مرغ  2 عدد

آرد کنتاکی  1 پ(پیمانه)

 

طرز تهیه:

1. هر نان رو 6 برش به پهنای دو سانت دهید و وسط آنرا سوراخ کنید .

2. مایه گوشتی و سیب زمینی رو مخلوط کنید و داخل هر نان رو با آن پر کنید.

3.حالا هر ساندویج را در تخم مرغ لت زده و آرد بغلطونید و سپس لقمه ها رو در روغن داغ سرخ کنید.

 نکته: 

1. دقت کنید نون باگت رو تا وقتی تازه است سوراخ کنید زیرا درین صورت تکه نمی شود ،اما برای سرخ کردن لقمه ها صبر کنید تا نون بیات شود ، زیرا اگر نون تازه باشد در حین سرخ شدن روغن زیادی را جذب می کند

2. برای بیات شدن نان ها رو برای مدتی در یخچال بدون پوشش قرار دهید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در شنبه بیست و هفتم خرداد 1391ساعت 11:4 توسط پرند| 2 نظر |

تفاوت پیتزاها به دو دلیله :1.ترکیب مواد روی پیتزا که دامنه گسترده ای از مواد گوشتی و کالباس وتا میگو و حتی سبزیجات رو شامل می شن.

2.دومین تفاوت مربوط به ترکیب خمیر نون است،که دامنه متغییری  از خمیرهای ترد و نازک تا ضخیم و سنگین داره .خمیری که بهتون آموزش می دم ترد و نازکه ،اگر خمیر سنگین و ضخیم مد نظرتونه از خمیر تارتک گوشت استفاده کنید!

 

مواد لازم برای خمیر :(برای چهار تا پیتزا یک نفره)

آب ولرم  1/2پیمانه

پودر خمیر ترش  1ق س 

شکر 1 ق م

زرده تخم مرغ   1عدد

روغن مایع    2 ق س 

آرد 2 و 1/3 پیمانه

نمک 1/8 ق چ

 

مواد لازم برای بار پیتزا:

سوسیس کوکتل 6 عدد

گوشت چرخی  200 گرم

پیاز متوسط  1 عدد

فلفل دلمه ای کوچک  1 عدد

پنیر پیتزا(موتزارلا)  یک بسته کوچک

س کچاپ 1/2 پ

نمک و فلفل و پودر آویشن و دارچین  به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خمیر:

1.آب ولرم و پودر خمیر ترش و شکر رو در یک لیوان بریزید و روی لیوان رو به کمک یک نعلبکی بپوشانید،تا زمانیکه روی آب کف و حباب ایجاد شود.

2.زرده تخم مرغ و روغن مایع رو با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید،سپس آرد و نمک رو الک و به این مایه اضافه کنیدو سپس محلول عمل امده خمیر ترش رو اضافه کنیدو همه مواد رو ورز دهید ،اگر به نظرتون خمیر خشک اومد بهش کمی آب در حد چند قاشق اضافه کنید .

3.روی خمیر رو بپوشانید و انرو در یک محیط گرم به مدت یک ساعت قرار دهید.

طرز تهیه مواد بار:

1.برای تهیه مواد بار از روش پخت  مایه ماکارونی استفاده کنید با این تفاوت که اگه دوست داشتین نصف پیاز رو داخل مایه بریزن و الباقی رو خرد کرده و به صورت خام بعد حاضر شدن مایه بهش اضافه کنید.

2.سوسیس ها رو حلقه ای خرد کنید و در ظرفی جداگانه بریزین.

 

طرز تهیه پیتزا:

1.کف یک قالب 25 در 30 سانتی متری رو کاغذ انداخته و چرب و آرد پاشی کنید،اگر نمی خواهید پیتزا یکسره باشه می تونید مطابق شکل خمیر رو به شکل دوایری با قطر 20 سانتی متر قالب بزنید.

2.خمیر رو به قطر دلخواه پهن کنید ،من به قطر کم پهن می کنم، روش سس کچاب  و سپس کمی پنیر پیتزا بریزین.

3. مواد بار رو بریزین و سوسیس های برش خرده رو روی مواد بچینید و در نهایت دوباره پنیر پیتزا بریزین.

4.فر رو بادمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید،ابتدا پیتزا رو روی طبقه اول از پایین به مدت 10 دقیقه بذارین تا خمیر خودش رو بگیره و سپس در طبقه وسط به مدت 20 دقیقه بذارین تا آماده شه.

 k;ji:من یک پیتزای رژیمی کم کالری هم حاضر کردم همون طور که توی عکس می بینید پنیر پیتزا نداره و فقط کمی پنیر صبحانه روش ریختم! به جای سس کچاپ هم یک سس گوجه بنده ساز ریختم، در ضمن یادم رفت زود از تو فر برش دارم مثل کشته خشک شد!!!!!!!!!!!!!!!دستم طلا!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم دی 1390ساعت 18:48 توسط پرند| 2 نظر |

دوستم زنگ زد گفت :مهمون دارم میای با هم کرپ رولت درست کنیم ؟ ناگهان یادم از وبلاگ آمد و چشم منتظرت در نظرم مجسم شدو قند در دلم آب بشد.(ادبیات عاشقانه)!!!!!!!!!!!!! به عشق شما  سریع قبول کردم !!!!!!!! نمی خواستم باین زودی رولت رو آموزش بدم، تعدادشون زیاده باید حتما مهمونی باشه تا خورده شه وگرنه روی دستم باد می کنن،به هر حال دوستم باعث خیر شد،آخر کار دوستم داشت بر ش می زد من واسه خودم عکس می گر فتم !

مواد لازم برای نان کرپ:(هر رولت حدود 10 تا برش می خورد ، در نهایت حدود 40 تا برش رولت خواهید داشت).

تخم مرغ  2 عدد

شیر  2 پیمانه

آرد  کیک  1  پیمانه

آرد (نشاسته )ذرت   1/2 پیمانه

بکینگ پودر  1 ق م 

روغن مایع   2 ق غ 

پودر سیر    1ق چ

نمک         1 ق چ

فلفل    1/2 ق چ

نکته: اگر آرد ذرت در دسترس نیست ،کل 1 و نیم پیمانه آرد رو از آرد کیک بریزید.

طرز تهیه:

1.کل مواد رو با هم مخلوط کنید و با همزن یک دقیقه بزنید و از صافی رد کنید تا  صاف و یک دست باشه و گلوله نداشته باشه،حدود بیست دقیقه به مایه استراحت دهید و سپس شروع به درست کردن کرپ ها کنید.(من به مایه 1/8 ق چ رنگ زعفران زدم تا نون  ها طلایی شود.)

2.ماهیتابه تفلون مستطیل شکلی به ابعاد 27 سانت در 20 سانت رو با روغن مایع و به کمک یک دستمال کاغذی کمی چرب کنیدو ماهیتابه رو روی حرارت بذارین و 2/3 پیمانه از مایه کرپ رو داخلش بریزد و به آرامی ماهیتابه رو حرکت بدین تا تمام سطح به طور یکسان از مایه پوشیده شود،شعله رو کم کنید و اجازه دهید کرپ به آرامی بپزد.(به شکل نگاه کنید و اصلا این جوری نریزین!!!!!!!!!!!! باید سطحش یکنواخت باشه.من اینجا ذوق زده بودم و داشتم با دوستم حرف می زدم)!!!!!!!! شما عبرت بگیرین و وقت خلق اثر هنری حرف نزنید.چرا می خندی؟!این کر په یا سلسله جبال زاگرس؟ (دارم خودم رو سرزنش می کنم!)

نکته : هربارمایع کرپ رو هم بزنید ،بعد ازش بردارین،چون ته نشین میشه.(مایه به رقت ماست هم خورده است).

 

3. از گوشه های ماهیتابه نون رو به آهستگی جدا کنید و برش گردونید و اجازه دهید طرف دومش هم بپزد.

 

 

4.تقریبا 4 تا نان درست می شود ،نون ها رو روی هم قرار دهید تا عرق کنن و  خشک نشوند.

 

مواد لازم برای سالاد میان کرپ:(تقریبا 3ونیم پیمانه سالاد لازمست)

سیب زمینی   دو عدد

خیار شور      100 گرم

تخم مرغ پخته  2 عدد

سس مایونز   1/2 پیمانه

شوید خشک 2 ق غ

نمک و فلفل و آبلیمو   به قدر لازم

سس مایونز برای سطح رولت ها  6 تا 7 ق غ

کالباس لیونر  12 ورق

طرز تهیه:

5.خیار شور، سیب زمینی و تخم مرغ پخته رو رنده  و با هم مخلوط کنید و به آن سس و شوید خشک، نمک و فلفل و آبلیمو رو اضافه کنید، به هر ورق کرپ قدری سس مایونز بمالید.

 

 

6.روی هر کرپ ورقه های کالباس رو قرار دهید (اینجا کالباس مرغ استفاده شده ،اما بافت کالباس یکنواخت باشه رولت ها  بهتر برش می خورن).

 

7.روی کالباس ها سالاد رو به آرامی بمالید ،به قطر 3 میلی متر .(هرجور سالادی استفاده می کنید دقت کنید مواد کاملا خرد شده باشن ).

 

 

8.رولت رو لوله کنید (اینجا از زیر رولت عکس گرفتم ،اگه کالباس یا سالاد بیرون زد کمی با چاقو اضافات رو بردارید تا رولت مثل شکل شود.(من با قیچی دم فضول کالباس ها رو چیدم)!!!

 

9. رولت رو به قطر 2 سانت برش دهید،در ظرف مورد نظر چیده و تزیین کنید.نوش جان

 

نکته:برای اینکه کالباس از سالادها متمایز باشد بهتره از کالباس گوشت استفاده کنید و یا کمی فلفل دلمه ای قرمز رو خرد و به مواد سالاد اضافه کنید.

نگو عمرا درست نمی کنم سخته! خود منم از درست کردنش طفره می رفتم تا روزیکه مجبور شدم !!!!!! به تزیین توجه کنید اون گل رز از گوجه فرنگی ،قند نبات دل من توی تزییناته،همه جا ازش استفاده می کنم !می تونید فرض کنید امضامه!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

نوشته شده در جمعه نهم دی 1390ساعت 1:9 توسط پرند| آرشيو نظرات |

 مواد لازم برای خمیر : (برای حدود 10 تا 12 تارت)

آرد   3 پیمانه

تخم مرغ کوچک  1 عدد

روغن مایع دو قاشق غ

ماست چکیده  1/2پیمانه

شکر    1ق چ

پودر خمیر ترش 1/2 ق چ 

آب جوش 1/4 پیمانه

نمک 1/2 ق چ

پودر آویشن  1ق چ

پودر سیر  1/2 ق چ

 

 

مواد لازم برای داخل تارت ها :

گوشت چرخ کرده 150 گرم

پیاز کوچک  1 عدد

فلفل دلمه ای کوچک  1 عدد

قارچ  متوسط  4  عدد

پنیر پیتزا    1 پیمانه

رب گوجه فرنگی  2ق غ

دارچین  1 ق چ

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه مواد گوشتی:

1. پیاز و فلفل دلمه ای رو ریز خرد کنید و به همراه گوشت و کمی روغن تفت دهید،سپس قارچ های نگینی خرد شده و رب و نمک و فلفل و چاشنی و پودر دارچین رو اضافه کنید ،در ماهیتابه رو بذارین تا گوشت ها خوب بپزند سپس در رو بردارین و اجازه دهید مایه گوشتی به روغن بیفتد.

 

طرز تهیه :

1.آب ولرم و پودر خمیر ترش و شکر رو در لیوان بریزید کمی هم بزنید و یک نعلبکی سر لیوان بگذارید ده دقیقه صبر کنید تا زمانیکه مشاهده کنید روی لیوان کف و حباب تشکیل می شود .

2. سپس ماست ، روغن، تخم مرغ و مایه خمیر ترش و پودر آویشن و پودر سیر و نمک را با هم خوب مخلوط کنید و خوب هم بزنید ، سپس آرد رو الک و کم کم  به مایه اضافه کنید(همه آرد رو یک جا نریزین شاید به همش نیاز نداشتین)  سپس  مواد رو با هم ورز دهید و سپس روی خمیر رو با دستمال بپوشانید تا خشک نشود و خمیر رو به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید.(می تونید آب را در کتری جوش بیارین و سپس از رو حرارت  گاز بردارین و ظرف رو روی کتری قرار دهید ،اینکار گرمای لازم برای عمل آمدن خمیر رو تامین می کنه).

3. قالب های تارت رو با قلم مو کمی چرب کنید .

4.خمیرها رو به گلوله های کوچک تقسیم و در قالب ها پهن کنید به قطر نیم سانت و نه بیشتر!
(این خمیر بعد پخت قطور می شود)

5.مواد گوشتی رو به طور مساوی بین تارت ها تقسیم کرده و روی همه پنیر بپاشین.

6.قالب ها رو در یک سینی بزرگتر می گذاریم و سینی رو ابتدا برای ده دقیقه در کف فر 180 درجه و سپس به مدت 30 دقیقه در طبقه وسط قرار می دهیم تا زمانیکه پنیر طلائی شود.  این تارت با هر سسی از جمله کچاب قابل سرو شدن است.

نکته:خمیر ترش یک میکرو ارگانیسم است که ما با کمک شکر و آب ولرم انرو فعال می کنیم ،دقت کنید که آب خیلی جوش این میکرو ارگانیسم ها رو از بین می بره و آب سرد اونها رو  فعال  نمی کنه ،دمای آب باید حدود 40درجه سانتی گراد باشه یا به عبارت ساده تر گرم باشه به حدی که اگر انگشتمون رو داخلش کردیم بتونیم حرارت رو تحمل کنیم و دستمون نسوزه ،وقتی روی سطح آب حباب تشکیل شد یعنی این میکرو ارگانیسم ها فعال شدن و دارن گاز تولید می کنن ،این گاز در بافت خمیر ایجاد منفذ میکنه و به عبارتی بعد پخت نان حاصله ترد و سبک خواهد بود.( البته این خمیر ترد نیست بلکه نرم است)

نکته:اون لانه کبوتر رو با اضافات خمیر درست کردم و از یک ظرف روئی استفاده کردم و پشتش رو چرب و آرد پاشی کردم و خمیر رو پشتش مطابق شکل پهن کردم........ الباقی نیاز به توضیح نیست،لطفا به عکس توجه کنید.

نکته: بهترین راه برای اینکه گوشت حین سرخ شدن گلوله نشود اینست که ابتدا گوشت رو به ظرفی شامل  کمی آب سرد منتقل کنیم و خوب هم بزنیم تا بافت گوشت در آب از هم جدا شود ،سپس ظرف رو روی حرارت بذاریم تا آب تبخیر شود بعد روغن اضافه کنیم و با پیاز داغ سرخش کنیم.

نکته: قوطی که در عکس زیر می بینید ،خمیر ترشی است که من استفاده می کنم و از کیفیتش راضیم.بعد باز شدن درب قوطی انرو از رطوبت و نور دور نگه دارید.

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه یکم دی 1390ساعت 12:9 توسط پرند| آرشيو نظرات |

مواد لازم:( 4 تا 6 نفر)

پاچین  1 کیلو (پاچین در اصل بازوی مرغ است)

گوجه فرنگی  بزرگ  2 عدد

پیاز بزرگ   ا عدد

روغن مایع  1/2 پیمانه

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

1. مطابق شکل گوشت پاچین را در بیاورید .ابتدا پوست اطراف استخوان رو جدا کنید ،سپس تمام ریشه ها و تاندون ها رو جدا کنید،بعد با دست گوشت رو به پایین بکشید تا برگردد.(مطابق شکل)

2.پیاز ها رو درشت خرد کنید و حدود یک ساعت پاچین ها رو در آن بخوابانید.

3.گوجه رو در غذاساز کاملا خرد و یا رنده کنید .(میکس کردن در غذاساز بهتره چون وقتیکه رنده می کنیم پوست رو دور می ریزیم)

3.پاچین ،پیاز ،گوجه و روغن رو به یک پیرکس منتقل کنید و کمی نمک و فلفل و چاشنی به آن اضافه کنید .

4. ظرف را در طبقه وسط فر با دمای 200 در جه سانتی گراد به مدت یک ساعت بذارین (روی ظرف فویل نکشید) وقتی سس گوجه غلیظ شد و به روغن افتاد غذا حاضره  .             نوش جان

 

 

 

 

نوشته شده در پنجشنبه یکم دی 1390ساعت 10:25 توسط پرند| آرشيو نظرات |

مواد لازم (برای 4 تا 6 نفر)

سینه مرغ   1 عدد

سوسیس کوکتل   6 عدد

تخم مرغ  1 عدد

آرد  1/2 پیمانه 

پودر نان  خشک  1 پیمانه

 

طرز تهیه:

1.سینه مرغ را فیله کنید و از وسط نصف کنید و هر نیمه را به سه ورقه به قطر یک سانت برش دهید.(مطابق شکل) و سپس به دو طرف آن کمی نمک و فلفل بزنید.

2.سوسیس ها رو سرخ کنید.

3.سوسیس ها رو لای ورقه های فیله پیچیده و با یک خلال دندون به هم وصل کنید.

3.حالا این لقمه را ابتدا در آردو سپس در تخم مرغ  لت زده بغلطانید و نهایتا در پودر نان خشک بزنید و نیم ساعت استراحت داده و سپس سرخ کنید .(سینه مرغ ها نازکن برش خوردن پس سعی کنید با حرارت ملایم سرخشون کنید تا خشک نشن).

نکته :1.برای درست کردن هر جور کنتاکی اگر بلافاصله اقدام به سرخ کردن کنید ،مقدار زیادی از پودر نان ها در روغن خواهد ریخت ،پس به جا است که مدتی  به شنیسل استراحت دهید تا مواد حالت نرم و چسبنده پیدا کنند و سپس اقدام به سرخ کردن کنید.

2.طرز تهیه پودر نان خشک: یک نان باگت را تکه تکه کنید ودر مایکروفر یا فر یا روی شوفاز خشک نمائید و سپس خرد کنید ،حالا می تونید به این پودر نان ادویه های مورد نظرتون از قبیل :پودر سیر ،آویشن،فلفل ، گرم ماسالا، دارچین و حتی سبزی های خشک معطر  ... اضافه کنید.)

 

 

نوشته شده در پنجشنبه یکم دی 1390ساعت 9:49 توسط پرند| آرشيو نظرات |

مواد لازم: (4 نفر )

 سینه مرغ  1 عدد

فلفل دلمه ای  1 عدد بزرگ

قارچ   200 گرم

پیاز   متوسط 2 عدد

ماست دو قاشق 

زعفران  1 ق چ 

استاک مرغ  2 پیمانه

آبلیمو   به اندازه دلخواه

نمک و فلفل  به میزان لازم

 

طرز تهیه:

1. سینه مرغ را فیله کنید  و به قطعاتی اندازه یک گردوی کوچک خرد کنید  و  به همراه ماست و  یک پیاز درشت خرد شده  و کمی نمک و فلفل در ظرفی در دار به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.(مرینیت کردن)

2.بگذارید استخوان های سینه مرغ با یک برش پیاز بپزد تا استاک مورد نظر به دست آید.

3.سپس یک سیخ چوبی بلند (سیخ کباب حسینی )بردارید و به ترتیب  یک تکه مرغ، یک تکه فلفل دلمه ای،یک برش قارچ به سیخ بکشید و   تا سیخ پر شود .(قارچ ها رو اگر کوچک بودن ریز نکنید و اگر بزرگ بودن از وسط دو نیم کنید،).

4. پیاز دوم رو خرد کنید و در ماهیتابه با روغت تفت دهید و سپس سیخ ها رو اضافه کنید و هر دو طرفشان را کمی سرخ کنید .

5. زعفران و آب استاک رو به همراه نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید ،شعله رو کم کنید و اجازه دهید کباب ها بپزد ات جائیکه سس غذا به غلظت مطلوب برسد .

 

تذکر:1. اگر عجله دارید می تونید مرحله مرینیت رو حذف کنید و یا به دو ساعت تقلیل دهید.

2.برای ترد شدن گوشت مرغ می تونید از آب ماست ،دوغ یا شیر استفاده کنید .

 

نوشته شده در سه شنبه هشتم آذر 1390ساعت 21:6 توسط پرند| آرشيو نظرات |

این غذا رو دختر خاله ام یادم داد و من فقط کاملترش کردم تا به قول معروف شکم سیر کن شه ،بیاین اسمش رو بذاریم خوراک تولد ،خیلی ها ازم دستور غذاهایی مثل اینرو می خوان و میگن :یک غذایی بگو که شکم بچه و بزرگ رو تو تولد سیر کنه .واقعا هم اینطوره آدم ها زیاد تو تولدها ول می زنن و گرسنه می شن 

اما دردسر خواهر بزرگ بودن ،خواهر کوچیکم مدتهاست می خواست به بهانه تولدش دوستاش رو جمع کنه ولی نمی تونست تصمیم بگیره تا اینکه وبلاگ رو خوند و  یکبار هم بیشتر تا حالا نخونده و از شانس من دقیقا همون پست مهمونی عصرونه رو خووند ،هدف من از این نوشتن این وبلاگ دادن انگیزه است،اما ایندفعه کار دستم داد،بعد خووندن چشم هاش برق زدن ،پرسید :چقدر خرج کردی؟ و به محض شنیدن رقم مورد نظر ، چشم هاش ریز شد کمی فکر کرد و گفت:می گیرم.............و سریع پرسید:خوب تو چی ها رو درست می کنی؟!!!!!!! 

بگذریم ،دیشب این غذا رو آماده کردم ....ببینید و لذت ببرین

اقدامات لازم:

برگزاری جشن تولد!

وجود کلی جل جلک (نوعی انسانه که در جشن ها زیاد ول می زنه و زود گرسنه میشه) 

داشتن یک دختر خاله خلاق (انروز هم داشتم بهش برای تولد دوستش کمک می کردم که این رو یادم داد)!

مواد لازم:

کنسرو لوبیا چیتی   1 عدد

قارچ   100 گرم

سیب زمینی بزرگ  1 عدد

گوشت چرخ کرده   100 گرم

سوسیس       150گرم(حدودا سه تا سوسیس کوکتل)

پنیر پیتزا     یک بسته کوچک(حدود 180 گرمی)

فلفل دلمه ای   1 عدد

پیاز متوسط دو عدد

سس کچاپ   به میزان دلخواه

پودر آویشن     اق چ

آبلیمو    1-2 ق غ (در صورت تمایل)

 

طرز تهیه:

1. قارچ ها رو بشورید و ورقه ورقه درشت کنید و با دو قاشق روغن مایع بذارید بپزد سوسیس ها رو ورقه ورقه کنید و به قارچ ها بیفزایید در قابلمه رو بذارین تا بعد آب انداختن قارچ ها ،با هم بخار پز شن بعد در قابلمه رو بردارین تا آب کشیده شود و سپس از روی حرارت بردارین.

2.سیب زمینی ها رو پوست کنید و به سایز درشت خرد کنین (سایز گردوهای کوچک) ،داخل قابلمه ای بریزید ،آب و یک قاشق غ نمک اضافه کنید و بکذارید آب پز شود (این روش پخت سریع است و مثل جوشاندن و آبکش کردن ماکارونی پیچ است) ،بعد از ده دقیقه چک کنید اگه پخته بود ،داخل صافی بریزید تا آب اضافی آن برود.

3. یکی از پیازها رو روی گوشت چرخ کرده رنده کنید و خوب ورز دهید ،کمی نمک اضافه کنید ،گوشت ها رو قلقلی کنید و در ماهیتا به ای به همراه کمی روغن سرخ کنید.

4. پیاز و فلفل دلمه ای رو در غذاساز بریزید تا خرد شود اما له نشود.

5. تمام موادبه جز پنیر پیتزا  را در ظرفی مخلوط کنید ،کنسرو رو باز و اضافه کنید و سس کچاب، آبلیمو و غیره...

6. مواد رو به پیرکس منتقل کنید  و روی آنرا با پنیر پیتزا بپوشانید 

7. فر با دمای 180 درجه ،طبقه وسط ،تا زمانی بذارید که پنیر طلایی شود (حدود 30 دقیقه)    نوش جان

 

 

نوشته شده در پنجشنبه سوم آذر 1390ساعت 10:42 توسط پرند| آرشيو نظرات |

 خیلی ها به من میگن از پخت غذاهای تکراری با مرغ خسته شدن ،ما ایندفعه وارد داستان مرغ میشیم ! هر دفعه با یک قسمتش غذا درست می کنیم ، بال، پاچین ،سینه و رون مرغ ....غذاها رو بشمرید تا ببینیم تنوع غذاها چقدره؟ راستش من شخصا همیشه وقتی بین چند غذا باید انتخاب کنم اول به سمت مرغ میرم ، داشتم فکر میکردم  کدوم غذا رو آموزش بدم یک صدایی تو سرم می پیچید و می گفت : مرغ مرغ مرغ مرغ ...

اقدامات لازم:  

به غذاهای مرغی تکراری نگین ، ناراحت میشه!

با اشتیاق و دقت دستور رو بخونین

مواد لازم:

1.بال و گردن 1 کیلو

2.زعفران 8/1 قاشق چ

3.فلفل دلمه ای کوچک 1 عدد

4.کره و روغن مایع مجموعا 2/1 پیمانه

5.نمک و فلفل به دلخواه

6.آبلیمو     به میزان دلخواه

 

طرز تهیه:

1.بال و پاچین و نوک بال رو با چاقو از هم جدا کنین،نوک بالها رو نگهدارید در تهیه استاک مرغ (آب مرغ ) به دردتون می خوره ،البته استاک در این غذا استفاده نمیشه.

2.داخل یک ظرف در دار این مواد رو با هم مخلوط کنید:بال و پاچین ،پیاز درشت خرد شده ،زعفران که در کمی آب حل شده است،فلفل دلمه ای که چهار قسمت شده ،نمک و فلفل  ،در ظرف را بسته و اجازه دهید مواد یک شب در یخچال بماند.

4.بال و پاچین و کلیه مخلفات رو با هم به یک ظرف پیرکس منتقل کنید،روغن و کره رو اضافه کنین،روی پیرکس فویل بکشید و در طبقه وسط فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید 45 دقیقه در این حالت بپزد.

5.بعد 45 دقیقه فویل رو بردارید  ، آبلیمو رو اضافه کنید ،نمک غذا رو چک کنید ، مجددا ظرف رو داخل فر بگذارید و پخت رو ادامه دهید تا آب مرغ کشیده شده و به روغن بیفتد  .

 از این غذا عکس جداگانه نداشتم ،اما توی این عکس هست! این میز، اون نقاشی کلی جریان دارن می تونی حدس بزنی مناسبت این شام چی بود؟   راستش به چند تا از دوستام تعدادی از غذاها رو به انتخاب خودشون آموزش میدادم،جاتون خالی خوش می گذشت،هم فال بود هم تماشا!وقتی غذاها حاضر میشد از آشپزخونه بیرونشون میکردم....بعد که می امدن و میز رو حاضر می دیدن ذوق میکردن....آخرش هم غذاها خورده میشد ،مناسبتش روز مادر بود ،اون گل رو یکی از دوستها آورده بود  و نقاشی رو پسرم تو مدرسه کشیده بود،هنوز دارمش تو آلبومه ......! راستی تمام ظرفها رو می شستن بعد میرفتن ! جمع خوبی بود .....

بیشتر از این آشپزی روز آخر خوش گذشت ،از شون خواستم بیان خونمون و لباس ورزشی بیارن   ، اونا هم با کمی تعجب امدن ،ماجراش مفصله یکروز براتون میگم.

                   

نکته1:زمان داده شده تقریبی است زیرا قدرت فرها متفاوت است       

نکته2:این غذا با آب پیازها می پزه و نیازی به اضافه کردن آب نیست

نکته3:این جوجه نرمتر از جوجه ای است که روی آتش پخته میشود

نکته4:اگر تمایل دارین این غذا رو با سینه مرغ درست کنین باید بگم نکاتی داره که به مرور میگم...

سوال:پاچین دیرتر از بال می پزه ،می تونی راهی رو پیدا کنی که سریعتر بپزه؟ 

نوشته شده در یکشنبه پانزدهم آبان 1390ساعت 20:28 توسط پرند| آرشيو نظرات |

 

اقدامات لازم:

دست هات رو بشور،دوست داشتی چشم هات رو هم بشور،جور دیگر باید دید....

اون پیش بند قشنگت رو بپوش

تا حالا بهت نگفتم با لبخند خوشگلتر میشی؟!

حالا مواد لازم:

نان باگت ساندویجی 1عدد

پنیر خامه ای 50 گرم

کره 25 گرم

گردوی خرد شده 1/4 پیمانه

1.سروته نان باگت رو ببرید

2.نان باگت را از بغل به طور طولی ببرید

3.نان را باز کنید و به آرامی داخلش رو خالی کنید تا سطح آن یکدست و صاف شود


4.کره ای رو که در دمای محیط باز شده است رو با پنیر خامه ای خوب مخلوط کن و روی نان به طور یکنواخت بمال


5.از یک سمت شروع کن به لوله کردن کن تا به شکل یک رولت در آید در یک فویل محکم بپیچ و انرو داخل یخچال بذار تا فرم بگیرد( حداقل نیم ساعت)

6.فویل رو باز کن و با یک چاقوی دنده دار شروع به بریدن کن(تعداد برش ها: 11 برش به قطر 2 سانتی متر است)

7.روی یک لبه رولت کمی پنیر بمال وهمون سمت انرو داخل گردوی خرد شده بزن و در ظرفی بچین                                               نوش جان

داستان این نون و پنیر چیست؟

راستش نون و پنیر رو به عنوان اولین آموزش انتخاب کردم تا بگم علیرغم اینکه ما غذاهای پر خرج و پر زحمت و بسیار مفصل تری رو درست می کنیم اما هیچ چیز صفای یک پذیرایی ساده رو نداره ، خود من هم هروقت قانون سادگی رو زیر پا گذاشتم پشیمون شدم ،

حالا 3 سوال ازت دارم : 1.اگر می خواستی این ساندویچ لقمه ای رو به صورت رژیمی درست کنی چه تغییراتی در اون ایجاد می کردی؟

2.می تونی هزینه اون رو برآورد کنی ؟

3.آیا تو هم در مهمونی های عصرونه که کلی خوردنی ها شیرین سرو می شه تا یک خوراکی شور نخوری سیر نمی شی؟

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 13:18 ::  نويسنده : فریبا