سیب زمینی تست شده
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




 

سیب زمینی تست شده: آب را جوشانده،سیب زمینی ها را که پوست گرفته، شسته شده از مقطع بزرگ تر حلقه حلقه کرده ،داخل آب جوش می ریزیم.هشت دقیقه بعد آبکش می کنیم. تستر را روشن کرده و سینی آن را با برس روغن مال می کنیم. سیب زمینی ها را در سینی چیده و رویشان را خوب کره مال کرده+نمک و کمی فلفل پاش ،سپس سه ربع در تستر آن ها را تست می کنیم.(250 درجه ی سانتی گراد،بالا و پایین روشن)

₪ می توان با سس کچاپ سرو کرد.

₪ همچنین می توان نیم ساعت بعد ،از تستر خارج و کچاپ +پنیر پیتزا روی آن ریخت و مجدد در تستر گذاشت تا پنیرها آب و طلایی شوند.




نویسنده: مامان امیر حسین و فرنیا - ۱۳٩۱/۱/٢۳

سیب زمینی ها را خلالی ،شسته وسپس می گذاریم خوب خشک شود.در ظرف گود کوچکی روغن ریخته و به صورت روغن جوش سیب زمینی ها را غوطه ور در روغن+نمک+زردچوبه+کمی پودر سیر و فلفل  می ریزیم . شعله زیاد باشد ولی نه آنقدر که روغن بسوزد.در این روش سیب زمینی  هم سرخ شده و هم پخته می شود.  پس لازم نیست زیاد برشته و خشک شود .روی صافی می گذاریم تا روغن اضافیش رفته و سبک شود.

 اما برای اینکه سیب زمینی خلالی را فریز کنیم همین روش را انجام داده و لی قبل برشته شدن و تغییر رنگ ،در نیمه ی کار سیب زمینی ها را خارج و روی صافی می گذاریم تا روغن اضافیش خارج شود.

. بعد سرد شدن به صورن نازک نه قلمبه ای فریز می کنیم. هر وقت خواستیم روغن را در ماهی تابه ریخته(معمولی نه غوطه و ر) سیب زمینی ها را مستقیم از فریزر داخل روغن می ریزیم.اول به هم چسبیده اند و مثل بسته های حاضری جدا از هم نیستند ولی مقداری که تفت خورد با اشاره ی چنگال جدا می شود.

می توانید موقع درست کردن سیب زمینی سرخ کرده مقداری بیشتر خلال کنید و برای زمانی که عجله هست فریز کنید.

سیب زمینی سرخ کرده در هواپز: سیب زمینی ها را خلال  کرده +نمک و  زردچوبه و در حد روغن مال کردن روغنی کرده . صفحه ی مشبک بدون پایه ی هواپز را روی صفحه ی پایه دار طوری قرر می دهیم که احتمال افتادن سیب زمینی ها نباشد.(عمود بر آن) سیب زمینی ها را یک طبقه می چینیم. با حرارت 250 درجه  حدود یک ربع تا 17 دقیقه طول می کشد.چیزی بین سرخ شدن و آب پز می شود.سالم تر و کم روغن تر است در ضمن وسطش کاملاً ترد می شود.بهتر است، در عین اینکه توری را پر کرده ایم کف ظرف را نیز سیب زمینی ها را بچینیم تا مراحل بعد،سریع تر آماده شود. کنار غذاها یا با سس کچاپ ،عصرانه ی خوبی برای بچه هاست. ( البته می توان از توری استفاده نکرد و کف ظرف برای 30 دقیقه قرار داد و گاهی زیرورو کرد.)

استفاده از روغن زیتون در هواپز به راحتی ممکن است چون دما طوری نیست که بسوزد.

نظرات (0)  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:18 ::  نويسنده : فریبا