توصیه هایی برای رژیم غذایی بهاری (
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد





با تغییر فصل ذایقه غذایی ما نیز تغییر می یابد. اگر در فصل زمستان غذاهای گرم و انرژی زا بیشتر باب نیل ما بودند در فصل بهار همانند طبییعت و برای جلوگیری از سستی و افزایش غلضت خون بدن ما تمایل بیشتری بسوی یک رزیم غذایی سبکتر دارد. فصل بهار یک فصل متعادل است از نظر گرمی و سردی و تری و خشکی کاملا در تعادل است هر چند برخی معتقدند که مزاج بهار گرم و تر است.

برای مطابقت بیشتر بدن خود با تغییرات فصلی در بهار این چند نکته را در برنامه تغذیه خود و خانواده قرار دهید.

1-      در هنگام نهار از حبوبات و سبزیجات تازه استفاده نمایید. برای وعده ناهار میتوانید از جوانه ماش، انواع لوبیا، عدس و سبزیجاتی مانند ریحان، کرفس، کاهو، کدو، مارچوبه، اسفناج، بامیه، کلم، برگ سبزتربچه و چغندر استفاده نمایید. برای میان وعده بهتر است از میوه های فصلی مانند انواع توت، زرد آلو، انجیر، انگور و آلو استفاده نمایید.

2-      سبکترین وعده غذایی سال را در بهار بخورید. فصل بهار موقعیت مناسبی برای کاهش وزن و تصفیه خون بدن است. سعی کنید در طول چند روز هفته از مواد گوشتی و حیوانی پرهیز داشته باشید.

3-      نوشیدنی هایی مانند چای زنجفیل و شربتهایی مانند اسکنجبین، کاسنی، لیمو و نارنج، و زرشک توصیه میشود.

4-      نظم غذایی و خواب بموقع در فصل بهار بیش از هر چیز دیگری میتواند تعادل از دست رفته را به بدنتان برگرداند بنابراین توصیه میشود حتما سر ساعت غذا بخورید.

5-      از غذاهایی با طبع گرم مانند گوشت قرمز ادویه جات تند و ترشیجات پرهیز نمایید. غذاهای و خوردنی های تلخ و چرب و تند برای بهار توصیه نمی شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : فریبا