آساناهای مقدماتی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




۱۳۹۰

از این پس هفته ای یک یا دو آسانای یوگا  به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در منزل یا در محیط کار در زمان های استراحت یوگا کنید.

در مطالب قبلی به صورت کاملا مختصر در مورد یوگا توضیح دادیم. اگر در انجام حرکات مبتدی هستید و بدن تان آمادگی برای انجام آن ها را ندارد، به شما توصیه اکید می کنم که به مدت ده روز فقط از این آساناها پیروی کرده تا بتوانید عضلات پاها، کمر، شکم، زردپی و تاندون های دست و پایتان را برای کشش ها آماده کنید. به این ترتیب به تقویت تدریجی این نقاط نیز کمک می کنید.

حالا یوگا را آغاز می کنیم.

برای انجام حرکات مقدمات را آماده کنید. لباس راحت پوشیده و کاملا رها و آزاد باشید. یک زیر انداز نسبتا نرم زیرتان بیندازید. حالا وقت آن است که جسم و ذهنتان را با هم هماهنگ کنید.

به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی زمین دراز بکشید و بدن تان را رها کنید. از انگشتان پای تان شروع به آزاد سازی کنید. به طوری که به اندامهای تان دستور آزادی می دهید. از انگشتان پاهایتان شروع کرده و تا سرتان بالا بیایید.

حالا همانطور که بر روی پشت دراز کشیده اید، دستهای تان را زیر سر قلاب کنید و پای راست تان را در زاویه 45 درجه بلند کنید، تا 5 بشمارید و پا را به آرامی به پایین بیاورید. این کار را با پای دیگرتان انجام دهید.

بعد از اینکه دو بار این حرکت را انجام دادید، پای چپتان را بلند کرده، پنجه پایتان را به بیرون بکشید و به صورت یک دایره، حول محور 45 درجه نسبت به بدن، بچرخانید.

هر کدام از پاهای تان را 5 بار به چپ و 5 بار به راست بچرخانید.

اگر دچار گودی کمر و ناراحتی و درد کمر هستید باید پایی که روی زمین قرار دارد را خم کرده و روی زمین قرار دهید.

این دو حرکت علاوه بر تقویت عضلات پا، برای کسانی که از ناحیه ران پا دچار ضعف و همچنین چاقی موضعی از این ناحیه هستند، بسیار مفید است و باعث فرم دهی ران پا می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : فریبا