بهترین غذا در فصل بهار چیست؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




ترین غذا در فصل بهار چیست؟

  • PDF

باشگاه خبرنگاران: يك متخصص تغذيه عنوان كرد در فصل بهار مصرف غذاهاي گرم را افزايش دهيد در فصل بهار مصرف غذاهاي گرم و پخته شده موجب مي شود كه كالري بسيار كمتري در مقايسه با مصرف غذاهاي خام و خشك وارد بدن شده و احساس سيري تا مدت زمان بيشتري در انسان باقي بماند.

 

 

نريمان سعادتي، متخصص تغذيه افزود: با تغيير فصل از زمستان به بهار الگوهاي غذايي نيز بايد تا حدودي تغيير يابند تا انسان بتواند خود را هرچه بيشتر و بهتر با شرايط موجود فصل مطابقت دهد.

 

وي گفت: يكي از نكات بسيار مهم در مورد الگوهاي غذايي در فصل بهار، مصرف غذاهايي است كه كالري آن ها در بين مواد غذايي كمتر بوده و بدن را كمتر در معرض مشكلات و خطرات ناشي از دريافت كالري اضافي قرار مي دهد.

 

سعادتي، با بيان اينكه غذاهاي گرم و پخته شده از مهمترين و مناسبترين غذاهايي است كه به ويژه در فصل بهار مصرف آن ها توصيه مي شود، تأكيد كرد: در فصل بهار مصرف غذاهاي گرم و پخته شده موجب مي شود كه كالري بسيار  كمتري در مقايسه با مصرف غذاهاي خام و خشك وارد بدن شده و احساس سيري تا مدت زمان بيشتري در انسان باقي بماند.

 

وي اظهار داشت: به عنوان مثال مصرف يك كاسه عدسي پخته شده در طول روز به ويژه در هنگام وعده هاي اصلي غذايي موجب مي شود كه كالري مناسبي وارد بدن شده و فرد در بين وعده هاي اصلي غذايي كمتر به سراغ غذاهاي مختلف و خوردن ميان وعده ها برود.

 

سعادتي خاطرنشان كرد: رعايت الگوهاي غذايي متناسب با هر فصل موجب مي شود كه فرد احساس راحتي بيشتري كرده و كمتر دچار انواع اختلالات، نارسايي ها و بيماري هاي مختلف به ويژه بيماري هاي گوارشي شود

 

 

داروهاي كاهش وزن را از عطاري ها تهيه نكنيد داروهاي كاهش وزن را از عطاري ها، فروشگاه هاي ورزشي و باشگاه هاي ورزشي تهيه نكنيد چرا كه اين داروها استاندارد نبوده و برخي از آن ها حاوي مواد مخدر شيشه هستند.

 

كيانا معدنچي، كارشناس تغذيه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر افراد زيادي براي رسيدن به تناسب اندام از هر دارويي كه بوسيله اطرافيانشان معرفي مي شود، استفاده مي كنند.

 

وي ادامه داد: برخي افراد سودجو هم در مكان هايي از جمله باشگاه هاي ورزشي و فروشگاه هاي ورزشي كه تعداد بيشتري افراد متقاضي كاهش وزن به آنجا مراجعه مي كنند، داروهاي حاوي مواد مخدر شيشه را مي فروشند.

 

همچنين، داروهاي كاهش وزن نبايد از عطاري ها تهيه شوند چرا كه استاندارد نبوده و تاريخ مصرف هم ندارند.

 

معدنچي تصريح كرد: كاهش وزن ناشي از مصرف داروهاي حاوي مواد مخدر شيشه بدليل عوارض آن است و اين لاغري نشانه ضعف عمومي بدن بوده كه براي افراد خطرآفرين خواهد بود.

 

وي يادآور شد: كاهش وزن فقط با ورزش و كاهش كالري و مشاوره با متخصصان و كارشناسان تغذيه امكانپذير است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:44 ::  نويسنده : فریبا