بهارنارنج
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




بهارنارنج

بهارنارنج

 

جام جم آنلاين: در فصل بهار درخت نارنج به شكوفه مي‌نشيند و گل سفيد معطري مي‌دهد كه به آن بهارنارنج مي‌‌گويند و پزشكان متخصص تغذيه معتقدند اين شكوفه‌هاي معطر خواص درماني زيادي دارد. از بهارنارنج عرق تهيه مي‌كنند كه طبيعت گرم داشته و مقوي جسم و روح است. اين عرق اشتهاآوري قوي بوده و براي رفع ضعف اعصاب، غم و افسردگي مفيد بوده و نشاط‌آور است و در تسكين ناراحتي‌هاي سينه و تپش قلب موثر است.
مداومت در مصرف بهارنارنج براي رفع بزرگي طحال مفيد است و چنانچه به همراه آب كرفس مصرف شود جهت استخراج سنگ‌هاي كليه و مثانه و خرد كردن آنها بسيار موثر است. مصرف اين عرق هنگام بروز ناراحتي به افراد مبتلا به بيماري غش توصيه مي‌شود. لذا وجود يك شيشه از آن در منزل لازم است.

خواص درماني بهار نارنج به شرح زير است.

-‌ نارنج در تحريك و تقويت عضلات قلب نقش اساسي داشته و در رفع نارسايي‌ها، ضعف قلب و ترومبوز بسيار موثر است.

-‌ نارنج دافع صفراست و سلول‌هاي كبدي را به كار و فعاليت واداشته و ضعف و نارسايي‌ آن را درمان مي‌كند و سموم بدن را از عضلات خارج كرده و از بين مي‌برد.

-‌ اگر آب نارنج را گرفته و معادل يك سوم حجم آن گلاب اضافه كنيد و هر روز صورت خود را با آن بشوييد سوراخ‌هاي صورت را مسدود كرده و پوست چهره را تقويت مي‌كند.

-‌ چنانچه خلال نارنج را كوبيده و با آب ميل كنيد از استفراغ و تهوع جلوگيري كرده و انگل‌هاي معده و روده را از بين مي‌برد.

- براي جلوگيري از خون دماغ پنبه را به آب نارنج آغشته كرده و در سوراخ‌هاي بيني بگذاريد تا خون بند آيد.

-‌ رب نارنج كه بر اثر جوشاندن و غليظ كردن آب نارنج به دست مي‌آيد، تنها چاشني خوبي براي ترش كردن غذاست بلكه يك مرهم ضد‌زخم و ضدميكروب هم مي‌باشد.

-‌ اگر موهاي شما سست و شكننده است روزي دو مرتبه به آنها رب نارنج بماليد تا سخت و محكم شود.

-‌ براي پاك كردن لكه‌هاي قرمز و سياه كه روي پوست صورت و بدن پيدا مي‌شود بهتر است به رب نارنج نمك زده و روي پوست بماليد و بگذاريد تا خشك شود.

-‌ براي معالجه تورم گلو از غرغره آب نارنج بهره برده و اگر دچار درد سينه، سرفه و سردرد ناشي از گرمي هستيد آب نارنج را با كمي نبات جوشانده و ميل كنيد.

-‌ پوست نارنج ضد يبوست است و براي معده‌‌هايي كه ترشي زياد دارند بهترين داروي موثر مي‌باشد و مرباي آن نيز هاضم غذا بوده و خواص بهارنارنج را دارد.

-‌ مرباي بهارنارنج نيز مقوي معده مي‌باشد و ضد تشنج بوده و سكسكه را درمان مي‌كند.

توجه: زياده‌روي در خوردن بهارنارنج بويژه در ناشتا كبد را ضعيف مي‌كند و موجب ضعف معده مي‌شود. زياد بوييدن بهارنارنج نيز بي‌خوابي مي‌آورد و چنانچه عرق آن بيش از يك سال در شيشه بماند خاصيت خود را از دست داده و زود فاسد شده و كپك مي‌زند. لذا اين عرق در شيشه‌هاي مات محفوظ‌تر مي‌ماند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 12:47 ::  نويسنده : فریبا