روش آشپزی آسان (سری اول)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




روش آشپزی آسان (سری اول)

Easy-cooking|آشپزی آسان سری اول

آشپزی دیگر کار روزمره خانم ها در منزل نیست بلکه یک علم است که  با سلامتی انسان رابطه مستقیم دارد. مجموعه روش یاب برای آسان تر شدن آشپزی مطالبی را برای شما آماده کرده که به صورت سری منتشر می شود. امیدواریم که مورد توجه شما خانم ها و همین طور آقایان خانه دار قرار گیرد.

استفاده از سویا در برنامه غذایی

همان طور که می دانید سویا ماده ی غذایی بسیار خوبی است که همه افراد بخصوص افرادی که دارای فشار خون و چربی هستند باید مصرف کنند.

برای این که بتوانید از سویا در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید ابتدا 500 گرم سویا را درون آب خیس کنید. بعد از چندساعت که کاملا سویاها خیس شدند آن ها را چرخ کنید. سپس با 500 الی 1000 گرم گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. حالا آن ها را بسته بندی کنید و داخل فریزر قرار دهید. با این کار سویا طعم گوشت چرخ کرده را به خود می گیرد و به راحتی می توانید از آن برای پخت غذا کمک بگیرید.

 

استفاده از سویا در ماکارانی

ابتدا سویا را در آب گرم خیس کنید. بعد از مدتی آن را در صافی بریزید و آب آن را خوب بگیرید. سپس در روغن کمی پیاز، فلفل، نمک، زردچوبه و رب گوجه فرنگی بریزید و سویا را درون آن کمی تفت دهید تا طعم خوبی پیدا کند.

 

روش پخت بهتر ماکارانی

چند قاشق غذاخوری روغن داخل ماکارانی در حال جوشیدن بریزید.

چند قاشق آبلیمو داخل ظرف ماکارانی در حال جوشیدن بریزید.

چند قاشق آبلیمو به مایه ماکارانی اضافه کنید تا ماکارانی شما لذیزتر شود.

 

روش از بین بردن بوی غذا

اگر خانه ی شما از بوی غذا پرشده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند و یا خاکشیر استفاده کنید و یا با دود کردن دارچین می توانید کاملا بوی غذا را از بین ببرید در ضمن دود اسفند باعث ضدعفونی محیط می شود.

 

یک نکته در مورد زودپز

همیشه در نظر داشته که نباید هرگز روی زودپزی که تازه خاموش کرده اید آب بریزید، زیرا هم خطرناک است و هم این کار باعث می شود، زودپز شما تبدیل به دیرپز شود ودیگر غذا را زود نپزد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 16:54 ::  نويسنده : فریبا