روش های شاد زیستن
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




روش های شاد زیستن


 

1- به خود اجازه دهید تا شاد باشید

حتما در زندگی خود موفقیت هایی کسب کردهاید که دوست داشبید شاد باشید و لذت ببرید ولی در همان زمان ،زمزمه ای درسر خود شنیده اید که :الان وقت شادی نیست ...

انسان موجود خارق العاده ای است که قادر است درآن واحد بسیازی از هیجانات و احساسات را درذهن خود تداعی و حس کند.هرگاه خود را از لذایذ زندگی بی نصییب کنید یعنی از یک زندگی کامل محروم کرده اید.این جااست که باید با خود عهدی ببندید و ان این است که به موجب این پیمان به خود اجازه بدهید که از هر چیز پسندیده ای لذت ببرید.

 

2- شادی ونشاط را درطبیعت پیداکنید.

آنقدر دربرنامه روزانه خود غرق نشوید که از زیبایی های دنیای اطراف غافل شوید.هرچیزی که دارای استعداد بالقوه باشد می تواند برای شما شادی آور باشد این نکته را سرلوحه زندگی خود و فرزندانتان قراردهید.

 

3-  به دنبال عومل اصلی ایجاد شادی و نشاط باشید.

منتظر نباشید تا شادی به دنبال شما بیاید بلکه شما به دنبال انجام کارهایی باشید که به زندگیتان نشاط ،هدف ، و معنا بدهد.مثلا خوب است که به فکر نوشتن یک برنامه زندگی برای خود باشید.برنامه ای که در آن نکاتی درج شده که رعایت آن ها انگیزه شادی و نشاط را در شما زنده می کند. مواردی از قبیل عشق ورزیدن، بالا بردن سطح سلامتی و نشاط بچه ها ، تحکیم روابط دوستانه ، بودن فردی مجرب و قابل اعتماد ،تکیه گاهی مطمئن برای افراد کم تجربه و نا آزموده و بدین ترتیب داشتن زندگی پر محتوا.

 

4- به هشدارهای درونی (شادی بخش ) توجه کنید.

شادترین مردم کسانی هستند که راه خود را در زندگی پیدا کرده اند و راهکارهای لازم را برای رسیده به هدفشان و کسب شرایط بهتر چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی به دست آورده اند . به عنوان مثال ، اگر از موقعیت شغلی خود و درآمدتان راضی نیستید ،طوری که روحیه و انگیزه کار را از دست داده اید ، این پایان راه نیست بلکه با یک راهکار کوچک ، می توانید خود را از نظر روحی تقویت کرده و در خود انگیزه ایجاد کنید.

 

5- کودکانتان را به خوبی آموزش دهید.

هرگز از بچه ها پرسیده اید که پاداش امروز شادی برای شما چه بوده ؟

اگر نه بعد از این ، سوال را به عنوان پرسش اصلی روزانه قراردهید ،با طرح این سوال ذهنشان را برجنبه های مثبت زندگی و فاکتورهایی که می توانند شادی و نشاط را در وجود شان تقویت کنند ، متمرکز کرده اید. ناراحت نشوید چون در ابتدا بچه ها نگاه تمسخرآمیز و ناباورانه ای به موضوع خواهند داشت ولی کم کم متوجه اهمیت موضوع خواهند شد . در همین آموزش شما باید بچه ها را در انتخاب فعالیت های فرح بخش بعد از خستگی درس و مدرسه یاری کنید.

 

6- شادی را خلق کنید.

انجام کارهای خارج از منزل ،تنظیم مخارج خانواده و یا حتی پرداخت صورت حساب های منزل از جمله کارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا قابلیت های خود را پیدا کنید و به حس خود باوری برسید و از این حس لذت ببرید . بدین ترتیب شما می توانید بازتاب این اعمال را درچهره راضی خانواده پیدا کرده و ببینید.

 

7-  ایجاد صداهای موزون و خوش آهنگ .

شوخ طبع باش ، از طریق صدا و بیان واژه های زیبا و مثبت حس لذت و رضایت از زندگی را منتقل کن ،رضایت را با صدای بلند ابراز کن ، همیشه شاد باش . زیاد خندیدن با صدای آرام و چهره ای متبسم استرس و فشار روحی بدن را کم می کند.

 

8- شادی هایمان را تقسیم کنیم .

باتقسیم شادی هایمان با دیگران می توانیم آن را شدت ببخشیم . فرمول ساده دیگری که من آن را در زندگی دنبال می کنم این است که همیشه سعی کنیم شخص مقابلمان را بخندانیم . امتحان کنید . خواهید دید که چه احساس خوبی به شما دست می دهد.

 

9- اگر شادی را در میدان دید خود پیدا نمی کنید پس چشم انداز را تغییر دهید.

چشمان خود را به چیزهایی بدوزید که به شما انرژی مثبت می دهد ، در غیر این صورت میدان دید خود را تغییر دهید که آن مورد می تواند یک فاکتور کوچک یا بلعکس باشد . به عنوان مثال : من یک باغبان عاشق هستم ، من اغلب به حیاط نگاه می اندازم به این منظور که چه کارهایی لازم است تا انجام دهم و این کار را با عشق انجام می دهم و از انجام دادنش انرژی می گیرم ، کارهایی از قبیل :شخم زدن خاک ، کندن علف های هرز ،کوناه کرده شا خه های درختان و...

و باید بگویم که من به عکاسی نیز علاقه مندم و یک عکاس آماتور هستم. تمام چشم انداز من یک شاخه گل یا یک برگ درخت است با این وجود از درون آن لنز و چشم انداز کوچک و ساده زیبایی های زیادی را می بینم و لذت می برم .

گاهی لازم است که حوزه دید خود را گسترش دهید ، کنار مشکلات بایستید و روی آن تمرکز داشته باشید و در حین تمرکز ، با فکر کردن بر روی مسایلی که به شما انرژی مثبت می دهد بر مشکل غلبه کنید .

 

10- پیش به سوی پیروزی

گاهی اوقات راهی که شما در آن قدم گذاشته اید مایوس کننده است و دیگر فرق نمی کند که چقدر حرکت شما کند است یا نگاهتان سرد است .در واقع ، افق دید شما کور شده است ، این سوپاپ اطمینانی است که دیگر و قت آن رسیده که روش جدیدی را در زندگی پیش بگیرید و برای دستیابی به این روش نیازی به برداشتن گامی بزرگ نیست بلکه با یک قدم کوچک ، به اندازه قدم یک کودک ، می توان این تحول را ایجاد کرد.باید در پی دستیابی به یک برنامه تعقیب کننده و جدبد در کارتان باشید . از مسیرهای مختلف به منزل بروید ، با همسایگان جدید آشنا شوید ، زبان جدید یاد بگیرید با کسی دوست شوید که فکرش با شما متفاوت است . راهها محدود نیستند ، اگر بخواهید می توانید از مسیرهای دیگری نیز وارد شوید .

 

11- با نشاط از خواب برخیزید

به محض اینکه صبح از خواب بیدار می شوید به اولین چیزی که می تواند شما را خوشحال کند فکر کنید و لبخند بزنید .یک لبخند ساده می تواند به شما حس امیدوارکننده ای نسبت به روزی که در پیش دارید بدهد . یا قبل از اینکه کارهای روزانه را شروع کنید ، به یک فضای سبز بروید ، ورزش کنید ، به آوای پرندگان گوش کنید . بدین ترتیب شما می توانید مقاومت بدن را در مقابل استرس ها بالا ببرید و سیستم ایمنی بدنتان را نیز تقویت کنید ودر ضمن ، شادی را به زندگی بیاورید

 

12- به دنبال داشتن برنامه ای مفرح باشید

اگر شما برنامه ای داشته باشید که مشتاقانه در انتظار انجامش باشید ، انتظار انجام آن می تواند روز شما را تا موقع انجام آن کار با نشاط ، پر کند ( انرژی مثبت) . این برنامه نباید حتما برنامه ای شلوغ و حجیمی باشد بلکه می تواند در یک پیک نیک  خانوادگی یا غذا خوردن با یک دوست خوب خلاصه شود. حداقل هر سه هفته یک بار یک برنامه تفریحی این چنینی در تقویمتان ثبت کنید. شما می توانید در انتظار شاد بودن را تجربه کنید . 

 

چهل اصل شادی

happiness40|40 اصل شادی

 

1- شادی خود را به هیچ کس وابسته نکن تا همیشه ازآن برخوردار باشی.

2- انتظار نداشته باش همیشه آن چه در اطراف اتفاق می افتد مطابق میل و خواسته ات باشد.

3- هنگام عصبانیت هیچ تصمیمی نگیر.

4- از سختی ها و مشکلات زندگی استقبال کن و با غلبه برآن ها به خود پاداش بده.

5- اجازه نده اتفاقات ناخوشایند روحیه ات را خراب کند.

6- با بحث های بی نتیجه انرژی خود را هدرنده.

7- انتظار نداشته باش با منفی نگری جسمی سالم داشته باشی.

8- از  هیچ کس و هیچ چیز توقع نداشته باش.

9- تاباخود مهربان نباشی ، نمی توانی مهر بورزی.

10- قبل از مطمئن شدن، در مورد هیچ چیز قضاوت نکن.

11-به تفسیر و تعبیر کارهای دیگران نپرداز.

12-هرکاری راباعلاقه و تمرکز انجام بده.

13- زندگی خود را هدفمند کن وبرای رسیدن به اهدافت تلاش کن.

14-چیزهایی را که دوست داری ، به دیگران ببخش.

15- قلبت را از نفرت خالی کن تا خوشبختی در آن لانه کند.

16- برای انجام کارهای مورد علاقه ات زیاد به نظرات دیگران اهمیت نده .

17- درتصمیم های خود تاخیر نیانداز.

18- هنگام عصبانیت نفس عمیق بکش و تا ده بشمار.

19- با دیگران طوری رفتارکن که دوست داری با خودت رفتار شود.

20-به هیچ کس امید نداشته باش به جز خدا.

21- برجسم و روح خود مسلط شو.

22- برای این که شاد باشی باید شادی آفرین باشی.

23- در زندگی به جای شناور بودن ، شناگر باش.

24-اندوه روز نیامده را، بر روز آمده ات نیفزا.

25-هرگز سعی نکن به دیگران بقبولانی که حرفت درست است .

26- قبل از انجام کاری یا گفتن چیزی به ضرورت آن بیندیش.

27- بی احترامی دیگران را با بی اعتنایی جواب ده .

28- به جای بیزاری از انسان ها از رفتارهای بد آن ها متنفر باش.

29- بگذار دیگران از تو به عنوان فردی آرام و خوشرو یاد کنند.

30- یگانه داروی آرام بخش روح و جان ، یاد خداست .

31- خود را از اسارت زنجیرهای بدبینی ، منفی نگری و ناامیدی آزاد کن.

32-به خاطر اشتباهات گذشته خود را سرزنش نکن.

33- به دیگران کمک کن آن چه را که می خواهند به دست آورند.

34- در فرهنگ لغات خود " شکست " را "تجربه " معنا کن .

35- با شرایط زندگی سازگار باش .

36-هنگام از دست دادن ، ناراحت نشو ، وقتی هم چیزی به دست آوردی خوشحال نباش .

37- در مقابل خواسته ها و گفتار دیگران انعطاف پذیر باش و نخواه که حرف ، حرف خودت باشد.

38- برای کشف حقایق ، زیاد تفکر کن ، به خصوص جهان آفرینش.

39- به قدر توان تلاش کن و نتیجه را به خدا واگذار کن .

40- هرگز خودت را با دیگران مقایسه نکن ، چرا که تو چیزهایی داری که دیگران در حسرت آن ها هستند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:3 ::  نويسنده : فریبا