طرز تهیه بستنی خانگی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




نویسنده: صدیقه - ۱۳٩٢/٤/۱۳

 

مواد لازم
1) شیر پر چرب یک لیتر


2) شکر 150 گرم


3) پودر ثعلب 3 قاشق چایخوری (می تونین از عطاری تهیه کنین)


4) طعم دهنده به هر میزان که دوست دارین


نکته 1: من توی درست کردن این بستنی از مغز میوه پرتقال استفاده کردم. شما میتونین از هر نوع میوه ای که دوست دارین یا شکلات و قهوه یا شربت و یا حتی انواع عرقیات سنتی برای طعم دار کردن بستنیتون استفاده کنین.
نکته2: اگه از رژیم غذایی تبعیت نمی کنین و دوست دارین بستنیتون پر ملات تر باشه می تونین 50 گرم خامه هم به مواد اولیه اضافه کنین.
طرز تهیه
شیر، شکر، طعم دهنده (و خامه) رو داخل مخلوط کن میریزیم و یک دقیقه اونها رو به هم میزنیم تا مخلوط یک نواخت بشه. بعد داخل مخلوط یک قاشق چایخوری ثعلب میریزیم و دوباره به هم میزنیم. ثعلب باعث افزایش غلظت شیر میشه. میزان این فزایش بستگی به مقدار چربی مخلوط و نوع طعم دهنده داره. هر چه چربی شیر بیشتر باشه با مقدار کمتری ثعلب به نتیجه می رسیم. اگر طعم دهنده آبکی باشه، یعنی اگه از میوه های آبدار یا عرقیات سنتی استفاده کنیم میزان ثعلب باید بیشتر باشه و اگه از میوه هایی مثل موز یا انبه استفاده می کنیم با مقدار کمتری ثعلب به نتیجه خواهیم رسید.
سپس مخلوط رو با یه قاشق چایخوری ثعلب به مدت 30 ثانیه می زنیم. بعد مخلوط رو چک می کنیم. مخلوط باید کف کنه و غلیظ بشه و حالت خامه مانندی به خودش بگیره و اگه یه قاشق اونو برداریم و دوباره سر جاش بریزیم مقداری از مخلوط به قاشق بچسبه. اگه این اتفاق نیفتاده بود دومین و بعد سومین قاشق چایخوری ثعلب رو اضافه می کنیم. البته اگه دیدین با مقدار کمتری ثعلب به نتیجه رسیدین لازم نیست همه رو اضافه کنین.

مخلوط که کف کرد، اونو داخل یه ظرف میریزیم و داخل فریزر میذاریم.

مخلوط باید 6 ساعت توی فریزر بمونه. هر یک ساعت هم باید مخلوط رو در بیاریم و به هم بزنیم.

در پایان 6 ساعت می تونین بستنی رو میل کنین.
البته دقیقاً مثل بستنی هایی نیست که از بیرون می خرین. ممکنه موقع خوردن بلورهای ریز یخ رو توی دهن احساس کنین.
برای رفع این حالت مخلوط رو به مدت 15 دقیقه از فریزر خارج کنین. بعد کم کم داخل مخلوط کن برزیزین و به هم بزنین. مخلوط کاملاً یکنواخت خواهد شد.

برای زیباتر شدن و خوش طعم تر شدن بستنی می تونین مقداری میوه خرد شده یا شکلات سیاه خرد شده یا خامه یخ زده (اگه بستنی زعفرانی درست کردین) به بستنی اضافه کنین. حالا اگه به مدت نیم ساعت دیگه توی فریزر قرار بگیره، یه بستنی خیلی عالی درست خواهد شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : فریبا